جریمه سنگین برای شرکت پیمانکار در صورت هدر رفت آبی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: علیرغم اینکه امسال میزان آبیاری درختان تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد، اما با تمهیدات انجام شده خزان زودرس درختان کنترل و به کمتر از سال گذشته رسید.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: علیرغم اینکه امسال میزان آبیاری درختان تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد، اما با تمهیدات انجام شده خزان زودرس درختان کنترل و به کمتر از سال گذشته رسید.
فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: از سال ۹۰ که زاینده رود به رودخانه‌ای فصلی تبدیل شده، با توجه به اینکه بیشترین تعداد درختان در حاشیه رودخانه قرار داشته و ریشه آنها در آب بوده است، با کمبود آب دچار نوعی تنش شده‌اند، از این رو طی پنج سال اخیر در مردادماه خزان زودرس و ریزش برگ درختان را شاهد بودیم.
وی تصریح کرد: امسال علی‌رغم منابع آبی بسیار محدود، کاهش ۳۰ درصدی آبیاری‌ها، خشک شدن۶۰ درصد چاه‌ها و نبود منابع آب پایدار، با تمهیدات انجام شده خزان درختان نسبت به سال گذشته کاهش یافت.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه امسال در آب مورد استفاده برای آبیاری درختان از ترکیبات گیاهی ضد تنش استفاده شده است، ادامه داد: در تانکرهای آبیاری نیز از ترکیبات ضد تنش استفاده شد تا درختان بتوانند تنش وارد شده در اثر گرما را تحمل کنند.
وی با بیان اینکه در سال جاری برای آبیاری فضاهای سبز شهر از پساب تصفیه شده استفاده کردیم، اضافه کرد: با تمهیدات انجام شده در تصفیه‌خانه سپاهان‌شهر، موفق به هدایت آب تصفیه شده به داخل شهر شدیم و مقداری از آب‌های تصفیه نشده را به جنگل شرق هدایت کردیم.
مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه ۱۷۰ تانکر آب‌های تصفیه شده را به داخل شهر هدایت می‌کند تا تنش‌آبی درختان کنترل شود، گفت: با هدایت خط لوله سپاهان‌شهر تا جنگل شرق و آرامستان باغ رضوان برای انتقال پساب‌های تصفیه نشده، تنش وارد شده به درختان کنترل شد.
وی خاطرنشان کرد: در دستورالعمل آبیاری فضاهای سبز، تغییراتی به عنوان کم‌آبیاری لحاظ و به مناطق ابلاغ شده تا نظارت‌ها بر اساس کم‌آبیاری انجام شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه چنان‌چه هر گونه هدر رفت آبی در شهر مشاهده شود، شرکت پیمانکار با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهد شد، گفت: در این زمینه هیچ بخششی برای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان قابل قبول نخواهد بود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار