رشد ۲۴ درصدی تحویل کلاف گرم به بازار داخلی

محمود اکبری معاون فروش و بازاریابی فولادمبارکه اظهار کرد: به دنبال سیاست‌گذاری صورت گرفته جهت تأمین حداکثری نیاز صنایع پایین‌دستی کشور، میزان تحویل کالا به بازار داخل در چهارماهه نخست سال ۹۷ با رشد ۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۲ میلیون و ۵۰ هزار تن رسید که از این میان یک‌میلیون و ۲۸۲ هزار تن کلاف گرم به بازار داخل تحویل شده و نسبت به چهارماه نخست سال ۹۶ رشد ۲۴ درصدی داشته است.

محمود اکبری معاون فروش و بازاریابی فولادمبارکه اظهار کرد: به دنبال سیاست‌گذاری صورت گرفته جهت تأمین حداکثری نیاز صنایع پایین‌دستی کشور، میزان تحویل کالا به بازار داخل در چهارماهه نخست سال ۹۷ با رشد ۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۲ میلیون و ۵۰ هزار تن رسید که از این میان یک‌میلیون و ۲۸۲ هزار تن کلاف گرم به بازار داخل تحویل شده و نسبت به چهارماه نخست سال ۹۶ رشد ۲۴ درصدی داشته است.
در تیرماه امسال تحویل محصولات فولادمبارکه به بازار داخل نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۹ درصدی داشته که از این میان تحویل کلاف گرم به بازار داخل با رشد چشمگیر ۵۴ درصدی به ۴۳۹ هزار تن در ماه رسید.
همچنین در چهارماه نخست سال ۹۷ در بخش ورق‌های رنگی نیز تحویل محصولات به بازار داخل بیش از ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و به ۳۷ هزار تن رسید.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، از تخصیص ۲۸ درصدی محصولات فولاد مبارکه به تولیدکنندگان لوله و پروفیل ساختمانی خبر داد و افزود: سهم صنایع تکمیلی ۱۹ درصد، خودروسازان ۱۱ درصد، سازه‌های فلزی ۱۱ درصد و لوله‌های انتقال سیالات ۵ درصد بوده است که این صنایع بزرگ‌ترین مشتریان فولاد مبارکه هستند.
او در ادامه با تأکید بر اهمیت حضور در بازارهای صادراتی گفت: در بخش صادرات نیز تداوم حضور مؤثر در این بازار، با هدف تأمین نیازهای ارزی شرکت مورد توجه قرار گرفت و ضمن حفظ توازن بازارهای داخلی، حضور در بازارهای صادراتی با عرضه محصولات مازاد بر نیاز مصرف کشور مانند تختال هدف‌گذاری و عملیاتی شد.
او با اشاره به میزان عرضه محصولات فولادمبارکه به بازارهای داخلی و صادراتی بیان کرد: با توجه به نقش سازنده و مؤثر فولاد مبارکه در حمایت از صنعت و اقتصاد کشور، حجم عرضه انواع محصولات هم‌زمان با بیست و پنجمین سالروز افتتاح شرکت از ۱۰۰ میلیون تن عبور کرد که درمجموع حدود ۸۲ درصد آن به بازار داخل اختصاص داشت و مستقیم در اختیار صنایع پایین‌دستی قرار گرفت.
اکبری توجه به تولید محصولات ویژه و با ارزش‌افزوده بالا را یکی دیگر از استراتژی‌های فولادمبارکه خواند و در این باره افزود: در سال گذشته، توسعه سبد محصولات با تمرکز بر فروش محصولات ویژه (ارزش‌افزوده بالا) همانند سال‌های قبل به‌عنوان یکی از اهداف استراتژیک شرکت مطرح بود؛ در این راستا حجم فروش این محصولات نظیر انواع ورق‌های API موردنیاز صنایع نفت و گاز، ورق‌های کیفی ساختمانی، ورق‌های IF و میکروآلیاژی موردنیاز صنعت خودرو و... به یک‌میلیون و ۴۳۸ هزار تن رسید که این میزان معادل ۲۰ درصد از کل فروش محصولات بوده است.
او افزود: میزان واردات محصولات فولادی تخت به کشور در چهارماه نخست سال ۹۷ حدود ۵۰ درصد و در محصولات گرم ۶۸ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است که این کاهش به دلیل افزایش عرضه‌های فولادسازان داخل مانند فولاد مبارکه تحقق یافته است و این امر بیانگر عرضه کافی و متناسب با شرایط بازار داخلی محصولات فولادی از سوی فولادمبارکه بوده است.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در خاتمه تصریح کرد: برای سال ۹۷ متناسب با رشد ظرفیت‌های تولید، برنامه‌ریزی لازم برای فروش ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن از محصولات فولادمبارکه در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر