نخستین جشنواره خربزه گرگاب برگزار شد

نخستین جشنواره خربزه گرگاب در این شهر با حضور گسترده شهروندان برگزار شد.

نخستین جشنواره خربزه گرگاب در این شهر با حضور گسترده شهروندان برگزار شد.

به گزارش اصفهان امروز؛ این جشنواره به همت فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه، شورای اسلامی شهر و شهرداری گرگاب با حضور مسئولین شهرستانی و استانی در پارک ورودی با هدف معرفی ظرفیت های این شهر برگزار شد.

در این جشنواره 15 غرفه شامل معرفی صنایع دستی و خانگی و همچنین محصولات خربزه کشاورزان این شهر به معرض نمایش گذاشته شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شواری اسلامی در سخنان خود ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره گفت: موضوع آب موضوعی است که همه در کشور با آن درگیر شده ایم و لازم است ما در هر جلسه و دیدار در خصوص این موضوع صحبت کنیم که به حالت گفتمان در آید.

وی افزود: باید مسئولین به این فکر برسند که آب های خلیج فارس و دریای عمان را برای شیرین کردن استفاده کنند و به دشت ها و مناطق مختلف کشور منتقل شود، همچون کشورهای دیگر و در این راستا برخی استان ها همچون یزد و کرمان در حال اجرای این طرح هستند.

حاجی با بیان اینکه درست است این شیرین کردن هزینه بالایی در بر دارد گفت: در حال حاضر 5 میلیون نفر ساکن استان اصفهان هستند و در طول تابستان همه بحران آب را لمس کردند و لازم است در این رابطه قدمی برداشته شود.

وی گفت: در اردیبهشت ماه به لطف پروردگار بخشی از کمبود آب با بارش های آسمانی جبران شد اما نمی توانیم توسعه پایدار داشته باشیم و باید به فکر انتقال آب شیرین به اینجا باشیم.

حاجی ادامه داد: ما همچنان پیگیر آب خریداری شده کشاورزان این منطقه هستیم و معتقدیم اگر قرار است آب به افرادی داده شود باید کشاورزان این منطقه را نیز در نظر داشته باشند و اگر آب نیست برای همه نباشد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان از کشاورزانی که ایده هایی جالب برای کشت خود اجرا کرده اند تشکر کرد و گفت: خوشبختانه کشاورزان این منطقه در کشور نمونه هستند.

گفتنی است در این مراسم از تمبر یادبود نخستین جشنواره خربزه گرگاب نیز رونمایی شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار