اصلاح شبکه فاضلاب محدوده باز آفرینی مسجد جامع اردستان انجام شد

مدیر آبفای اردستان گفت: اداره آب و فاضلاب شهری اصلاح شبکه محدوده طرح بازآفرینی مسجد جامع را به پایان رسانده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در اردستان، سیدعباس شریعتمداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌های بهره برداری از شبکه فاضلاب هر سال حداقل یک بار شستشوی شبکه فاضلاب شهر انجام می‌شود.
وی افزود: این عملیات با هدف رفع گرفتگی شبکه‌های اصلی، خارج کردن لجن و ضایعات از داخل حوضچه ها و شبکه، جلوگیری از ایجاد بوی نامطلوب و نفوذ ریشه درختان و مواد زائد و هم چنین حفظ محیط زیست و جلوگیری از گرفتگی انشعابات مشترکین انجام می ‌شود.
مدیر آبفای اردستان خاطرنشان کرد: در این عملیات حدود ۴۲ کیلومتر از شبکه‌های اصلی و فرعی و یک هزار و 200 حوضچه و دریچه با استفاده از ماشین‌های مخصوص واترجت در مدت 10 روز شستشو می‌شوند. هزینه اجرای این طرح بالغ بر 50 میلیون تومان است که از محل منابع داخلی تامین شده است.
شریعتمداری به وجود یک هزار و 900 فقره انشعاب فاضلاب در شهر اردستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش 60 درصد جمعیت شهری اردستان تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند.
وی با بیان اینکه عملیات فاضلاب کشی خیابان‌های اصلی شهرک مطهری به طول 1200متر با صرف هزینه 2 میلیارد و 200 میلیون ریال به پایان رسیده است، افزود: عملیات اجرایی کوچه‌های فرعی این شهرک به طول 700 متر به زودی آغاز می‌شود.
مدیر آبفا اردستان با اشاره به اینکه اداره آب و فاضلاب شهری اصلاح شبکه محدوده طرح بازآفرینی مسجد جامع را به پایان رسانده است، افزود: در این طرح 500 متر اصلاح شبکه اصلی و 1500 متر اصلاح شبکه فرعی انجام شد. همچنین بیش از 50 انشعاب تعویض و نوسازی شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار