طرح بازآفرینی شهری زواره کلید خورد

فرماندار اردستان از آغاز عملیات اجرایی طرح بازآفرینی شهری در زواره از توابع این شهرستان خبر داد.

فرماندار اردستان از آغاز عملیات اجرایی طرح بازآفرینی شهری در زواره از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا تاملی روز یکشنبه در جلسه کمیسیون حفاری اردستان گفت: با اختصاص مبلغ سه میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات میراث فرهنگی، تعیین پیمانکار و عقد قرارداد مقدمه آغاز طرح در مسیر حسینیه بزرگ تا سه راه حسن آباد در بافت تاریخی زواره فراهم است.
وی افزود: کف فرش و بدنه سازی نزدیک به 220 متر از مسیر کوچه اصلی و فرعی در این مرحله از طرح بازآفرینی شهری زواره اجرا خواهد شد.
فرماندار اردستان بیان کرد: بدون توجه به بحث میراثی و تاریخی نمی توان به توسعه و پیشرفت رسید، از این رو باید با نگاه مثبت در این زمینه اقدام شود زیرا در صورت تاخیر کار با مشکل رو به رو می شود.
او اضافه کرد: نگاه شهرداری به طرح بازآفرینی شهری در مجموع ستودنی است اما رضایت مردم در گرو اجرای امور با سرعت و دقت در قالب برنامه ای مدون است.
تاملی با اشاره به طرح بازسازی و مرمت مسجد پامنار زواره و مشکلات اجرایی آن گفت: طرح باز آفرینی باید در چند مرحله دارای زمانبندی تا ماه محرم اجرا شده و در این راستا دستگاه های ذیربط باید همکاری لازم را با مجریان داشته باشند.
وی عنوان کرد: کمیته فنی در محل شهرداری زواره از امروز تشکیل شده و با تعیین مسیر جایگزین، مقدمات جا به جایی و اصلاح تاسیسات زیربنایی فراهم شود.
طرح بازآفرینی شهری زواره در 2 محور (بازسازی 20 هکتار بافت فرسوده از مجموع 36 هکتار بافت تاریخی) اجرا خواهد شد.
زواره از توابع اردستان با جمعیت نزدیک به 9 هزار نفر در 14 کیلومتری شمال شرقی مرکز این شهرستان قرار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار