2 هزار و 400 تن انار در خور و بیابانک تولید می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کویری خور و بیابانک حجم تولید انار این منطقه در سال زراعی جاری را حدود 2 هزار و 400 تن تخمین زد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کویری خور و بیابانک حجم تولید انار این منطقه در سال زراعی جاری را حدود 2 هزار و 400 تن تخمین زد.

سید حکمت موسوی در گفت و گو با ایرنا سطح باغ های انار خور و بیابانک را 180 هکتار اعلام کرد و گفت : 160 هکتار این باغ ها مثمر و 20 هکتار آن نهال است.
وی همچنین متوسط عملکرد تولید انار در هر هکتار را 15 تن برآورد کرد و گفت: ارقام انار این شهرستان بیشتر بومی است و هر سال بخشی از این محصول به صورت رب فرآوری و روانه بازار مصرف می شود.
مدیر جهاد کشاورزی خور و بیابانک افزود: کار برداشت انار در این شهرستان از نیمه دوم شهریور آغاز و تا پایان مهر ادامه دارد.
وی همچنین از برداشت 300 تن هندوانه و خربزه در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان محصول از سطح 12 هکتار اراضی کشاورزی مزرعه باغ زیتون چاهملک برداشت شده است.
موسوی متوسط عملکرد تولید این محصولات را 30 تن در هکتار بیان کرد و افزود: ارقام کشت شده از نوع مشهدی ، غندک و گرگاب تو قرمز است.
وی با اشاره افزایش تولید محصولات کشاورزی در این مزرعه با استفاده از شیوه آبیاری نوین گفت: از مجموع 120هکتار زمین کشاورزی باغ زیتون 63 هکتار آن به سامانه آبیاری نوین تجهیز شده که رشد قابل توجهی در تولید و کیفیت محصولات داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی خور و بیابانک با بیان اینکه 70 هکتار از مزارع و زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت آفتابگردان اختصاص دارد افزود: متوسط برداشت این محصول یک هزار و 500 کیلوگرم در هکتار است و پیش بینی می شود امسال بیش از 100 تن دانه آفتابگردان برداشت شود.
موسوی افزود: مناطق کشت آفتابگردان در این شهرستان مزارع شهرهای خور، جندق و فرخی و روستاهای بخش مرکزی است.
خور و بیابانک دارای 2 هزار و 200 هکتار اراضی کشاورزی است و محصولات زراعی و باغی آن شامل گندم ، جو ، آفتابگردان، چغندر، شلغم ، پنبه، یونجه، زعفران ، سیر، خرما ، انار، پسته، زیتون ، انجیر ، بادام ، گردو ، توت و زردآلو است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار