آموزش مبانی فروش به فروشندگان از سوی اتاق اصناف
مدیر بازرسی اتاق اصناف اصفهان گفت: آموزش مبانی فروش به فروشندگان اولین بار از سوی اتاق اصناف جدی گرفته شد و برای جذب مشتری و مشتری مداری اقدامات خوبی در حال شکل گیری است.
مدیر بازرسی اتاق اصناف اصفهان گفت: آموزش مبانی فروش به فروشندگان اولین بار از سوی اتاق اصناف جدی گرفته شد و برای جذب مشتری و مشتری مداری اقدامات خوبی در حال شکل گیری است.
به گزارش مهر، جواد محمدی فشارکی شامگاه دوشنبه در جمع کاسبان و بازاریان اصفهان در خصوص مبانی آموزش فروشندگی حرفهای اظهار داشت: تاکنون شکایتی بر رعایت نکردن اخلاق از سوی فروشندگان به ما گزارش نشده است اما در این خصوص که کالایی خریداری شده است و پس گرفته نشده است شکایات زیادی به ما محول شده است.
وی با بیان اینکه امروزه اخلاق مداری در بین کسبه، بازار و فروشندگان امری بسیار حیاتی است و باید این اصل مهم فروش در نظر گرفته شود، ادامه داد: امروز با ورود جوانترها به بازار فروش با تغییر دیدگاه های سنتی و قدیمی مواجه ایم و این اصل احساس شده است که امروز باید با اخلاق مداری و روی خوش و تکیه بر اصول جذب مشتری میزان فروش خود را بالا ببرد.
مدیر بازرسی اتاق اصناف استان اصفهان با اعلام اینکه زمانی وقتی پای سمینار آموزشی برای ارتقا مهارت های فروش به میان می آمد حتی خود رئوسای اتحادیه ها نیز تمایل به شرکت نداشتند و امروز می بینیم که خود اتحادیه ها مثل اتحادیه صنایع غذایی اقدام به برگزاری چنین سمینار آموزشی می کنند و با استقبال گسترده بازاریان مواجه می شود، اضافه کرد: حتی در دوره های گذشته برگزاری سمینارهای آموزشی در جهت مشتری مداری و استفاده از روش های مدرن برای فروش برای خود اتاق اصناف و کمیسیون آموزشی هم احساس نمی شد و امروز با تغییر نگاه اساسی هم در اتاق هم در بین اتحادیه و در گام بعدی در بین کاسبان مواجه ایم.
وی ادامه داد: شرکت در این دوره آموزشی و بالا بردن دانش، علم فروش و مشتری مداری در حدی در اصفهان جا افتاده است که متصدیان می دانند اگر چه باید هزینه های سنگینی را بپردازند اما این دوره های آموزشی را برگزار و کاسبان حتی با پرداخت هزینه های بین ۲۰ تا ۱۰۰ هزار تومان حاضر به شرکت در این نوع همایش ها می شوند.
رئیس اتاق اصناف اصفهان نیز در این جلسه با اعلام اینکه فضای کسب و کار امروز در اصفهان رو به تحول است و اگر فروشندگان ما نتوانند خود را با این تحولات هماهنگ کنند به طور قطع از بازار فروش عقب می مانند، افزود: فروشندگان ما باید بدانند که با خلق روش های متفاوت با ایده های جدید با جدی گرفتن فروش مجازی و تلفیق آن با دنیای حقیقی می توانند تمام سلایق مشتری را در نظر بگیرند.
رسول جهانگیری تصریح کرد: مردم امروز شرایط سختی را می گذرانند و امروز با توافقی که بین اتاق اصناف، تعزیرات و سازمان صمت صورت گرفت نظارت بر سطح بازار و عرضه کنندگان بسیار جدی تر شده است و از اداره بازرسی اتاق اصناف می خواهیم که در مرحله اول ارشادی و بعد اخطاری برخورد کنند.