176 دامپزشک بر کشتار دام نظارت می‌کنند

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، 176 دامپزشک به همراه بازرس بهداشتی گوشت و ناظر ذبح شرعی در 59 مرکز استان اصفهان بر کشتار دام‌های قربانی مردم استان اصفهان نظارت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، 176 دامپزشک به همراه بازرس بهداشتی گوشت و ناظر ذبح شرعی در 59 مرکز استان اصفهان بر کشتار دام‌های قربانی مردم استان اصفهان نظارت می‌کنند.

شهرام موحدی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: هر ساله با نزدیک شدن به عید سعید قربان، اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با فعال‌سازی کمیته ساماندهی کشتار روز عید سعید قربان و استفاده از ظرفیت سایر مراکز، اقدام به مشخص کردن مراکزی علاوه بر کشتارگاه‌های دام سطح استان به منظور خرید و ذبح دام‌های قربانی تحت نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی و ذبح اسلامی- شرعی می‌کند.

وی با اشاره به این‌که 19 محل در اصفهان و 8 مرکز در شهرستان برخوار به علاوه 32 کشتارگاه دام که در روز عید سعید قربان فعالیت می‌کنند برای ذبح دام‌های قربانی در نظر گرفته شده است، افزود: حضور دامپزشکان و بازرسان بهداشتی گوشت خبره در این مراکز به همراه ناظران ذبح شرعی، سلامت دام قربانی و لاشه‌های استحصالی را تضمین می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان این‌که بیش از 170 مسؤول فنی، بازرس بهداشتی گوشت و ناظر ذبح شرعی بر کشتار دا‌م‌های قربانی در روز عید سعید قربان نظارت می‌کنند، مطرح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان، 176 دکتر دامپزشک به همراه بازرس بهداشتی گوشت و ناظر ذبح شرعی در 59 مرکز مشخص شده توسط این اداره کل، بر کشتار دام‌های قربانی مردم شریف استان نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته بازرسی از حدود 7 هزار و 700 دام قربانی صورت گرفت، در این بازرسی‌ها بیش از 15 لاشه به صورت کامل حذف و 215 لاشه اصلاح شد که منجر به حذف مجموعاً 384 کیلوگرم گوشت استحصالی شد.

موحدی در ادامه گفت: همچنین حذف و اصلاح بیش از 4 هزار عدد آلایش خوراکی دامی، اهمیت اقدامات دامپزشکی و حساسیت نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی را نشان می‌دهد که ورود این مقدار گوشت و فرآورده‌های آلوده به چرخه مصرف انسانی می‌توانست بهداشت و سلامت جامعه را به مخاطره اندازد.

وی در پایان با توصیه به مردم استان در خصوص کشتار دام‌های نذری خود در کشتارگاه‌ها و اماکن موقت کشتار اعلام شده در این روز که علاوه بر حفظ بهداشت و سلامت عمومی جامعه و پیشگیری از بروز بیماری‌های خطرناکی مثل تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو، تب مالت و... جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: مردم از مصرف گوشت تازه، آلایش نپخته یا نیم‌پز جداً خودداری کنند و گوشت تازه را به مدت 24 تا 48 ساعت در یخچال نگهداری کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار