لایحه توانمندسازی اجتماعی زنان اصفهان به مرحله اجرا رسید

رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرایی کردن لایحه حمایت از زنان اصفهان آماده شده است.

رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرایی کردن لایحه حمایت از زنان اصفهان آماده شده است.

مسعود مهدویانفر در خصوص تنظیم لایحه توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی زنان شهر در گفت‌وگو با ایمنااظهار کرد: یکی از مباحثی که در اولویت برنامه‌های حوزه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان است بحث زنان و ارتقای سلامت اجتماعی آنان است.

وی با بیان اینکه تنظیم لایحه ارتقای سلامت اجتماعی با تاکید بر پیشگیری و توانمندسازی زنان شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: اتاق فکر و اندیشه ورزی این لایحه در آبان‌ سال گذشته شکل گرفت و بعد از ۱۵ جلسه با اساتید مختلف و جلسات فردی، گروهی و مشاوره‌ها این لایحه تنظیم و در بهمن ماه در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه لایحه حمایت از زنان شهر اصفهان برای عموم زنان و با رویکرد پیشگیرانه و با افزایش دانش و آگاهی‌های جامعه زنان تدوین شده است، تصریح کرد: این لایحه منجر به نشاط اجتماعی و آگاهی بخشی به عموم زنان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در لایحه حمایت از زنان توانمندسازی آن‌ها در چهار حوزه اجتماعی، فرهنگی، روحی و روانی در دستور کار است، ادامه داد: آنچه بیشتر در جامعه بدان پرداخته شده توانمندسازی اقتصادی است که لزوم حرفه آموزی و کمک‌های مالی از ابعاد آن است.

مهدویانفر توجه به دیگر ابعاد توانمندسازی را ضروری دانست و گفت: مسئله توانمندسای فرهنگی به این معنا که از این زنان به لحاظ ابعاد فرهنگی و مذهبی حمایت‌های لازم انجام شود و در مباحث اجتماعی مسائلی همچون مشاوره‌های حقوقی کاهش آسیب و مددکاری اجتماعی باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه توانمندسازی روحی، روانی هم‌ ابعاد روانی، مشاوره‌های فردی و خانوادگی مدنظر است که در این لایحه به توانمندسازی زنان آسیب دیده و در معرض آسیب توجه ویژه شده است .

رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرایی کردن لایحه حمایت از زنان اصفهان آماده شده است، اضافه کرد: مدت زمان اجرایی شده این لایحه حداکثر سه سال پیش‌بینی شده است که با همکاری و تعامل خوبی که بین شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری اصفهان وجود دارد زمان اجرایی لایحه کوتاه‌تر خواهد بود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار