سرگردانی دهمی ها

وزارتی شدن آزمون پایه دهم دانش آموزان، خانواده ها و مسئولان آموزش و پرورش استان ها را سرگردان کرده است.

وزارتی شدن آزمون پایه دهم دانش آموزان، خانواده ها و مسئولان آموزش و پرورش استان ها را سرگردان کرده است.

به گزارش ایمنا، آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان هر ساله در دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود، آزمون ورودی نمونه دولتی در اواخر خردادماه و آزمون ورودی سمپاد نیز در اردیبهشت برگزار می شود، اما امسال بر اساس تصمیمات وزارتی، آزمون ورودی ششم به هفتم حذف و نهم به دهم ادغام شد که به دنبال آن نگرانی و مشکلاتی را برای دانش آموزان و خانواده هایشان ایجاد کرده است.

سید ایلیا طاوسی، دانش آموز سال نهم مدرسه "آیت" است که در آزمون پایه دهم شرکت کرده، او در خصوص مشکلات پیش روی خود و هم سن و سالانش برای حضور در این آزمون می‌گوید: "هر سال تعداد زیادی دانش آموز ششمی و نهمی با تمرین زیاد خود را برای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی آماده می کنند اما امسال کمی فرق داشت. از ابتدای سال زمزمه‌هایی مبنی بر حذف این آزمون وجود داشت تا اینکه ۱۶ بهمن سال گذشته به طور رسمی این آزمون برای پایه ششم به هفتم برداشته شد اما نهمی‌ها همچنان در حالت تعلیق ماندند، ۲۱بهمن بود که تکلیف نهمی‌ها با ادغام آزمون ورودی نمونه دولتی و تیزهوشان مشخص شد".

ناراضی از ادغام

او که معتقد است ادغام این دو آزمون کارشناسانه نبود، ادامه می‌دهد: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در رسانه ملی هدف از این ادغام را کاهش استرس این دو آزمون اعلام کرده است و این در حالی است که سوالات آزمون نمونه دولتی درسی و کمی ساده تر از آزمون پیچیده و هوشی، تیزهوشان است.

زمان برگزاری آزمون ادغام شده ۱۱خرداد اعلام شد و دردسر های اعلام آن آغاز. این دانش آموز به ترکش‌های پس از آزمون اشاره می‌کند و می‌گوید: در روز آزمون به دانش‌آموزان اعلام شد ظرف حدود یک ماه نتایج آزمون اطلاع رسانی می شود اما یک ماه گذشت و خبری از اعلام نتایج نشد...

تاخیر به دلیل قانونمند بودن!

رحیم محمدی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان در مورد تاخیر در اعلام نتایج آموزن ورودی پایه دهم می‌گوید: دلیل این تاخیر بلندمدت نظم و قانونمند بودن این آزمون است.

وی ادامه می دهد: هر ساله این آزمون بر عهده استان‌ها بود و مشکلی در زمان اعلام نتایج وجود نداشت اما امسال که این آزمون بر عهده وزارت بود و این موجب شد این آزمون قانونمندتر شود و نتیجه این قانونمندی تاخیری بود که همه را به انتظار وا داشت.

محمدی در مورد حل این مشکل در سال‌های آینده اظهار کرد: سعی ما بر این است که این آزمون را حذف کنیم و همه ثبت‌نام‌ها منطقه‌ای شود.

سرانجام هفتم مرداد جواب این آزمون پر دردسر آمد اما بدون کارنامه و تراز...

حال حدود سه هفته از اعلام نتایج گذشته است اما هنوز مدارس اسامی کسانی که قرار است در مدرسه شان ثبت نام شوند را ندارند و مشکل بزرگ دیگری که وجود دارد این است که قبل از اعلام نتایج این آزمون همه مدارس تکمیل ظرفیت شدند و اگر کسی منتظر جواب می‌ماند و قبول نمی‌شد به دردسر بزرگی می‌افتاد.

دغدغه مدیران مدارس

صفری، مدیر دبیرستان صدر در مورد دغدغه هایش برای ثبت نام می‌گوید: هر ساله در این بازه زمانی کلاس های تابستانی ما آغاز می شد اما امسال هنوز اسامی مشخصی برای ثبت نام نداریم.

وی ادامه می دهد:جلسه ای را با رییس ناحیه سه آموزش و پرورش اصفهان برگزار کردیم که او نیز دغدغه ما را داشت و از وضعیت موجود برای دهمی ها نگران بود، امیدواریم هر چه این وضعیت ساماندهی شود تا ما نیز از بلاتکلیفی خارج شویم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار