خرید خط پرواز مستقیم به اصفهان گامی موثر در حفظ گردشگران

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه استانداری اصفهان با خرید خط پرواز، گامی موثری در جهت حفظ گردشگران برداشته است، گفت: متاسفانه به اندازه بزرگی نام اصفهان زیرساخت فراخور گردشگری، موجود نیست.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه استانداری اصفهان با خرید خط پرواز، گامی موثری در جهت حفظ گردشگران برداشته است، گفت: متاسفانه به اندازه بزرگی نام اصفهان زیرساخت فراخور گردشگری، موجود نیست.
سحر امینی در گفت‌و‌گو با ایسنا در خصوص گردشگری استان اصفهان، اظهار کرد: در دنیا ابتدا زیرساخت های مناسب برای گردشگری تامین و بعد مقدمات ورود گردشگر فراهم می شود.
وی با بیان اینکه گردشگری در صورت وجود زیرساخت های متناسب با نیاز انواع گردشگران، رونق پیدا می کند، افزود: متاسفانه در تمام حوزه ها مانند همکاری زیرساخت های مجازی، فرهنگی و خدمات مورد انتظار و مناسب برای ارتباط با گردشگر خارجی، دچار کمبود هستیم.
دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان دارای جاذبه تاریخی ثبت شده، آثار طبیعی و فرهنگی بسیار است، تصریح کرد: به اندازه بزرگی نام اصفهان زیرساخت فراخور گردشگری، وجود ندارد، بنابراین تعداد و توسعه زیرساخت های گردشگری باید افزایش یابد.
وی با تاکید بر اینکه ارتباط غنی، دو طرفه و موثر با توریست ها موجب تمایل بیشتر آنان برای استفاده از خدمات و بازگشت دوباره آنها به کشور می شود، تصریح کرد: البته اصفهان از لحظه ورود گردشگر به شهر با نخستین محل برخورد با جامعه میزبان، با ضعف هایی همراه است.
امینی ادامه داد: البته معضلات طرح توسعه فرودگاه با تلاش های مدیریت فرودگاه، در حال بهبود است و برای رفع مشکلات ورود، توقف و ارتقا سطح خدمات بسیار تلاش می شود.
وی افزود: اتاق بازرگانی با همکاری سازمان تاکسیرانی، حدود ۲۵۰ نفر را تحت آموزش نحوه برخورد با گردشگران، نقشه خوانی و معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی قرار داده است، هم‌چنین صنف هتلداران نیز آموزش لازم را به پرسنل خود ارائه می دهند.
دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان کرد: شناسایی فرهنگ، آداب ملیت به احداث زیرساخت ها و یادگیری شیوه برخورد با گردشگران مختلف کمک شایانی می کند، به عنوان مثال شیوه پاسخگویی به گردشگران آسیایی مناسب نیست‌.
وی با بیان اینکه آثار تاریخی اصفهان دارای برد جهانی است، افزود برای نخستین بار شهرک سلامت در اصفهان دارای پتانسیل توسعه و در آینده میزبان توریست های سلامت است.
امینی ادامه داد: در واقع اتاق بازرگانی حدود پنج سال برای برند گردشگری اصفهان تلاش کرده است و برند گردشگری اصفهان را با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت رونمایی کرد.
وی با تاکید به اینکه برند شعار و لوگو نیست، افزود: برای پیدایش تحولی عظیم در صنعت گردشگری استان، پیاده سازی استراتژی ورای برند اصل است، این استراتژی ۲۸ گام دارد و شامل اقدامات خرد و کلان مدیریت مقصد تا توسعه پایدار شهری است.
دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: اقدام بعدی کمیسیون گردشگری، ارتباط با همه نهادها و پر کردن پازل های این استراتژی است، هم‌چنین در حال تهیه کتاب داستان های ناگفته استان، تاریخچه بناها و اطلاعاتی غیر از تاریخچه بنا مختص گردشگران و آموزش بیان آن به همه نهادها هستیم.
وی ادامه داد: استانداری اصفهان با خرید خط پرواز، گامی موثری در جهت حفظ گردشگران برداشته است، هم‌چنین وزارت امور خارجه و نماینده وزارت خارجه، با همکاری همه نهادها در راستای آشنایی بدنه استان و تبدیل اصفهان به بازار گردشگری کشورهای مختلف همت بسیاری کرده است.
امینی با بیان اینکه در حوزه بین الملل تفاهم نامه های مختلفی در اتاق بازرگانی اصفهان، نوشته شده است، افزود: شهرداری اصفهان به همراه کمیسیون اتاق بازرگانی در بحث شهرهای خواهر خوانده، تفاهم نامه هایی نوشته و در این راستا اقدامات موثری انجام دادند‌.
وی ادامه داد: برای معرفی برند گردشگری از شرکت هایP.R بین المللی استفاده کردیم. شورای شهر در ورود به عرصه شرکت های بین‌المللی همکاری بسیار کرده است. در واقع شرکت‌های بین المللی می توانند تریبون تبلیغاتی اصفهان شوند و سرمایه گذارانی در حوزه های مختلف معرفی کنند.
دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان افزود: برای آموزش نحوه برخورد با گردشگران و ایجاد استانی پویا در حوزه گردشگری، برنامه ریزی و تلاش بسیار شده تا بتوانیم با وجود محدودیت هایی در سطح جهان، پتانسیل اصفهان را به جهان معرفی کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار