برگزاری نمایشگاه تخصصی مبلمان شهری در اصفهان

نهمین نمایشگاه تخصصی مبلمان شهری اصفهان از هفتم تا دهم شهریورماه برپا می‌شود تا علاقه‌مندان به مباحث شهری، با جدیدترین ایده‌های خلاقانه و وسایل کاربردی حوزه مبلمان شهری بیشتر آشنا شوند.

نهمین نمایشگاه تخصصی مبلمان شهری اصفهان از هفتم تا دهم شهریورماه برپا می‌شود تا علاقه‌مندان به مباحث شهری، با جدیدترین ایده‌های خلاقانه و وسایل کاربردی حوزه مبلمان شهری بیشتر آشنا شوند.

به گزارش فارس ، نهمین نمایشگاه تخصصی مبلمان شهری اصفهان از هفتم تا دهم شهریورماه برپا می‌شود تا علاقه‌مندان به مباحث شهری، با جدیدترین ایده‌های خلاقانه و وسایل کاربردی حوزه مبلمان شهری بیشتر آشنا شوند.

این نمایشگاه با رویکرد ارائه ایده‌های نوین و آخرین دستاوردهای حوزه مبلمان شهری در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان واقع در پل شهرستان برپا خواهد شد.

24 شرکت از استان‌های تهران، اصفهان، شهرکرد و سمنان دستاوردهای خود در زمینه‌های مبلمان شهری و پارکی، روشنایی‌های پارکی و شهری، لایت‌باکس تبلیغاتی، تبلیغات شهری، تولیدات پلی‌اتیلن‌های پارکی، مبلمان و المان‌های شهری، نمایشگرها و سیستم‌های روشنایی، کفپوش و چمن مصنوعی را در بیش از 2 هزار و 500 مترمربع فضای نمایشگاهی به نمایش می‌گذارند.

سازمان نوسازی و بهسازی، سازمان زیباسازی، معاونت حمل و نقل و ترافیک، شرکت تعاونی روستایی دهیاری‌ها، شرکت کاردان صنعت، شرکت تخشا صنعت پویان، شرکت آسا یادگار شهرنگار، شرکت نوبر پارت ایران، شرکت نیک‌اندیش، شرکت آلفا نیرو و شرکت کاغذ سفید از جمله مشارکت‌کنندگان نمایشگاه امسال به شمار می‌روند.

اصلی‌ترین تفاوت این دوره از نمایشگاه با دوره‌های گذشته، حضور جدی سازمان‌ها و نهادهای اصلی و متولی عنوان نمایشگاه مبلمان شهری به شمار می‌رود به طوری که فضای نمایشگاهی منسجمی از روح کالبدی شهر ایجاد خواهد کرد.

در کنار این نمایشگاه، چند همایش علمی و تخصصی نیز برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان به حوزه‌های شهرسازی، ترافیک، عمران شهری و بهینه‌سازی فضاهای شهری مخاطبان اصلی آن هستند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نهمین نمایشگاه تخصصی مبلمان شهری اصفهان طی روزهای هفتم تا دهم شهریورماه امسال و از ساعت 16 تا 22 برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

درباره اهمیت برگزاری این نمایشگاه باید اشاره کرد که مجموعه اجزایی که در فضاهای شهری چیده می‌شوند و منظر و هویت شهری را تحت شعاع قرار می‌دهد، مبلمان شهری نامیده می‌شوند. نقش اصلی مبلمان شهری در سطح خیابان‌ها و فضاهای شهری ایجاد مکان‌هایی است که زبان ناطق هویت انسان و منظر شهری مطلوب باشد. مبلمان شهری مثل هر عنصر دیگری در ایجاد چهره زیبا برای شهر تاثیرگذار است و باید در این حوزه با طراحی و برنامه‌ریزی‌های دقیق، متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم مردم گام برداشت.

مبلمان شهری خود انواع مختلفی دارد که هر کدام، از حیطه طراحی شهری، در راستای هویت شهر و سیمای آن گام برمی‌دارد و آینه‌ای از فرهنگ آن شهر است که از انواع این مبلمان شهری می‌توان به صندلی‌ها و نیمکت‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، سطل‌های زباله، بیلبوردها و تابلوهای آگهی، المان‌ها و نمادهای شهری و... اشاره کرد.

کاربردی بودن و زیبایی از ویژگی‌های اصلی اجزای مبلمان شهری هستند که در صورت داشتن هر دو ویژگی، می‌توانند نیاز عملکردی و بصری شهروندان را همزمان برآورده سازند. البته این امر، مستلزم در نظر گرفتن مقوله‌های متعددی در طراحی اجزای مبلمان شهری است که نه تنها رنگ، هماهنگی با محیط پیرامون و دوام آنها مورد نظر است، بلکه باید از نظر عملکردی، جانمایی مناسبی نیز در سطح شهر داشته باشند تا بتوانند پاسخگوی نیاز شهروندان باشند.

مبلمان شهری باید طوری طراحی شوند که جذابیت آنها، شهروند را به استفاده از آن راغب کند و میدان دید مناسبی داشته باشد؛ بدین معنا که برای شهروندان حتی با کمی مسافت قابل شناسایی باشند.

همه این موارد در نهمین نمایشگاه تخصصی مبلمان شهری اصفهان لحاظ شده و بازدیدکنندگان را بیشتر و بهتر با مفاهیم کالبدی شهر و همچنین فضاهای شهری آشنا می‌کند.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار