مرتضایی‌نژاد: تامین آب پایدار برای حفظ فضای سبز شهر ضروری است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: اگر می‌خواهیم درختان و فضاهای سبز به عنوان ریه تنفسی شهر حفظ شوند، باید به فکر تامین آب پایدار برای شهر باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: اگر می‌خواهیم درختان و فضاهای سبز به عنوان ریه تنفسی شهر حفظ شوند، باید به فکر تامین آب پایدار برای شهر باشیم.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با ایمنا با بیان اینکه امسال مدیران شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان همکاری‌های خوبی با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان داشتند، اظهار کرد: سال آینده باید دستگاه‌های اجرایی آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز و درختان شهر را تامین کنند.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال شهرداری با اعتبار سنگین تامین مخازن و کلکتور فضای سبز شهر را انجام داد، اظهار امیدواری کرد: سال آینده با پیش‌بینی مخازن، آبیاری منظمی برای درختان و فضاهای سبز شهر داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: در تابستان سال‌جاری تعداد ۲۰ هزار تانکر، فضای سبز شهر را آبیاری کرد که این اقدام برای توزیع یکنواخت و منظم فضاهای سبز لازم است از طریق ورود به مخازن و کلکتورهای مناطق ۱۵ گانه آبیاری را به نحو مطلوب‌تری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید آب پایدار تامین شود تا مخازن امکان آب‌گیری داشته باشند، گفت: سال آینده مخازن و کلکتورهای بیشتری پیش‌بینی شده تا آبیاری به صرفه‌تر و منظم‌تر انجام شود.

مرتضایی نژاد با اشاره به خشکی درختان حاشیه مادی های شهر تصریح کرد: طبق برآوردهای انجام شده توسط سازمان پارک‌ها، با تحقق حداقل۱۰ میلیون متر مکعب حقابه زاینده رود می‌توان بخشی از ۳۳۰ کیلومتر مادی شهر را آبگیری کرد.

وی افزود: تمام گونه های درختی شهر را نمی‌توان با پساب تصفیه شده آبیاری کرد، به خصوص درختان حاشیه مادی‌ها که باید با استفاده از آب مطلوب و منظم با روش غرقابی آبیاری شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تاکید کرد: اگر آبیاری درختان با پساب تصفیه شده ادامه پیدا کند، عناصر سنگین وارد خاک شده و به درختان حساس آسیب می‌رساند، البته برخی از درختان مقاوم پیشنهادی در سال‌جاری، نسبت به عناصر سنگین زیاد حساس نیستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار