قرارگیری ابرسازه‌های چوبی در مناطق مختلف شهر اصفهان

مدیرخانه خلاقیت شهرداری اصفهان از قرارگیری ابرسازه‌های چوبی در مناطق مختلف شهر اصفهان خبر داد و گفت: این ابربازی‌ها برای افراد در سنین مختلف از کودک و نوجوان تا بزرگسال طراحی شده است.

مدیرخانه خلاقیت شهرداری اصفهان از قرارگیری ابرسازه‌های چوبی در مناطق مختلف شهر اصفهان خبر داد و گفت: این ابربازی‌ها برای افراد در سنین مختلف از کودک و نوجوان تا بزرگسال طراحی شده است.
هاجر ابراهیمی در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: طراحی، ساخت و اجرای ابر بازی‌های چوبی در اتاق فکر خانه خلاقیت، پیاده‌سازی و در کارگاههای سطح شهر ساخته شد، ابر بازی‌های چوبی سازه‌هایی است که هرکدام برای بازی خاصی از پیش برنامه‌ریزی شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مدیر خانه خلاقیت شهرداری اصفهان افزود: دلیل استفاده از چوب در ساخت این سازه‌ها، حس نوستالژی و خاطره انگیزی است که در افراد زنده می‌کند، لمس چوب حس و خاطره خوبی را برای افراد به خصوص کودکان دارد.
ابراهیمی ادامه داد: استقامت این سازه‌های چوبی موجب می شود افراد در سنین مختلف به خصوص کودکان به راحتی بتوانند از این سازه‌های چوبی استفاده کنند، البته در صورتی که این سازه‌ها تخریب شود، قابل ترمیم و بازسازی است.
وی با بیان اینکه این بازی‌ها برای افراد در سنین مختلف از کودک و نوجوان گرفته تا بزرگسال طراحی شده است، گفت: هفت سازه چوبی برای بزرگسالان و هفت سازه چوبی برای کودکان در نظر گرفته شده است.
مدیر خانه خلاقیت شهرداری اصفهان در توضیح عنوان این سازه‌های چوبی که با عنوان" ابر" بازی شناخته می‌شود، اظهار کرد: "ابر" در لغت به معنای بزرگ است و منظور از سازه‌های ابر، سازه‌هایی است که از سایز و استاندارد معمولی خود خارج شده و چندین برابر اندازه معمول مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: بسیاری از این بازی‌ها مانند جنگل از قبل طراحی شده، اما سازه‌های مورد استفاده در این بازی ۱۰ برابر اندازه واقعی خود است، بنابراین افراد در سنین متفاوت می‌توانند از این ابر بازی‌ها استفاده کنند. تونل تلاقی و لنگرگاه نیز از دیگر بازی‌هایی است که اندازه‌ای بزرگ‌تر از اندازه معمولی دارد.
وی افزود: این ابر بازی‌های چوبی در نقاط مختلف شهر اصفهان از جمله پارک جنگلی ناژوان، منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان و شهرک امیرحمزه مورد استفاده شهروندان قرار گرفته است، البته قرارگیری و استفاده از این ابرسازه‌های چوبی هر هفته در یکی از مناطق ۱۵گانه شهرداری اصفهان انجام می‌شود.
مدیر خانه خلاقیت شهرداری اصفهان در پایان با اشاره به استقبال خوب شهروندان از این ابر بازی‌ها گفت: از سه‌شنبه شش شهریورماه به مدت چهار روز این ابربازی ها در باغ غدیر اصفهان قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار