2 طرح آبرسانی به شهر کاشان اجرا می شود

2 طرح در راستای تامین آب اضطراری شهر کاشان همزمان با چهارمین روز از هفته دولت در آئینی با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان آغاز شد.

2 طرح در راستای تامین آب اضطراری شهر کاشان همزمان با چهارمین روز از هفته دولت در آئینی با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان روز دوشنبه برآورد هزینه اجرایی طرح خط انتقال آب به مرکز این شهرستان را 153 میلیارد ریال از محل اعتبارهای عمرانی و داخلی و زمانبندی اجرای آن را چهار ماه اعلام کرد.
حمیدرضا مومنیان همچنین به آغاز عملیات ساخت مخزن 10 هزار مترمکعبی آب شهر کاشان اشاره کرد و گفت: مبلغ قرارداد اجرای این طرح که تا 18 ماه دیگر باید به بهره برداری برسد، 31 میلیارد ریال است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان نیز افزود: برای اجرای طرح خط انتقال آب به طول 10 کیلومتر، 5.5 کیلومتر جمع آوری، حفر 6 حلقه چاه و تجهیز پنج حلقه از مجموع 10 حلقه چاه پیش بینی شده می باشد.
محمدرضا اسدی افزود: این طرح با هدف ایجاد بستر جدید برای انتقال آب در شرایط اضطراری به ویژه کاهش ظرفیت آب زاینده رود طراحی شده و امکان تامین نزدیک به 20 درصد از آب مصرفی شهر کاشان را بر عهده خواهد داشت.
وی گفت: ایجاد حجم ذخیره آب پایدار در زمان اوج مصرف، استفاده از لوله های فولادی ضد زنگ در جدار آبده چاه ها، امکان تامین 200 لیتر بر ثانیه آب در شرایط اضطراری، بهره گیری از لوله های چدن مقاوم برابر زلزله در خطوط جمع آوری و انتقال آب از ویژگی های این طرح است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان هدف از طرح ساخت مخزن آب را نیز بهبود کمی، افزایش پایداری آبرسانی و ظرفیت ذخیره آب آشامیدنی، مدیریت فشار آب و همچنین امکان انتقال آب به شبکه توزیع بدون پمپاژ عنوان کرد.
به گفته او، ظرفیت مخزن های کنونی کاشان 85 هزار مترمکعب و افزون بر 100 هزار نفر مشترکین آب در این شهر هستند.
آب آشامیدنی مردم منطقه کاشان پیش تر با بیش از 400 لیتر بر ثانیه آب انتقالی از زاینده رود، 140 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق با میزان آبدهی 2 تا 20 لیتر بر ثانیه تامین می شد.
اهالی 10 شهر از توابع شهرستان های کاشان و آران و بیدگل زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب کاشان قرار دارند.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار