سازمان آتش نشانی شاهین شهر به تجهیزات روز دنیا مجهز است

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین شهر به تجهیزات روز دنیا از قبیل موتور وینچ برقی، ست های کامل هولماترو، نشت گیر و جک بادی ، کمپروسور ، انواع کپسول های خاموش کننده آتش نشانی و وسایل تخصصی دیگر مجهز می باشد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین شهر گفت: این سازمان آتش نشانی به تجهیزات روز دنیا از قبیل موتور وینچ برقی، ست های کامل هولماترو، نشت گیر و جک بادی ، کمپروسور ، انواع کپسول های خاموش کننده آتش نشانی و وسایل تخصصی دیگر مجهز می باشد.

مجتبی رستمی در نشست خبری این سازمان با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دولت گزارشی از عملکرد خدماتی سازمان فوق طی 6 ماه اول سال جاری داد.

وی بیان داشت: از جمله اقدامات مهم سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین شهر می توان به برگزاری کلاس های آموزشی پیوسته جهت ارتقاء سطح علمی و توان عملیاتی آتش نشانان، خرید تجهیزات فنی و تخصصی مورد نیاز ، اقدامات فنی و عمرانی، اهمیت دادن به بحث ایمنی و ترویج فرهنگ ایمنی در بین شهروندان و برگزاری دوره های آتش نشانان داوطلب اشاره کرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی در خصوص اقدامات فنی و عمرانی انجام شده گفت: آغاز احداث برج آموزشی چند منظوره در ایستگاه شماره 1 واقع در میدان فاطمیه شاهین شهر یکی از اقدامات عمرانی شاخص در سال جاری به شمار می آید،که تاکنون حدود هفتاد درصد آن انجام شده است.

رستمی ادامه داد: بازسازی برج عملیاتی در ایستگاه شماره2 واقع در محله گلدیس از دیگر اقدامات انجام شده می باشد، این برج با حدود 10 سال قدمت نیاز به تعمیرات اساسی و بروز رسانی داشت که در این رابطه اقدامات لازم انجام و به بهره برداری رسید.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری شاهین شهر در رابطه با تجهیزات فنی و تخصصی این سازمان گفت: در حال حاضر ناوگان خودرویی این سازمان مجهز به دستگاه جی پی اس است که تمامی حرکت های ناوگان هر لحظه ثبت می شود.

رستمی اضافه کرد: با نظر هیئت مدیره سازمان و تصویب شورای اسلامی شاهین شهر اقدام به خرید نردبان تخصصی 44 متری با اعتباری بالغ بر 44 میلیارد ریال شد، همچنین در راستای ارائه خدمات بهتر یک

دستگاه ژنراتور برق خریداری و در حال حاضر در مدار بهره برداری قرار دارد، خرید 6 دستگاه موتور سیکلت برای سهولت در رسیدن به نقطه امداد و کمتر کردن زمان رسیدن به محل مورد نظر از دیگر اقدامات این سازمان می باشد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی به برگزاری کلاس های آموزشی و اهمیت دادن به بحث ایمنی و ترویج فرهنگ ایمنی در شهروندان اشاره کرد و گفت: طبق سنوات گذشته آموزش آتشنشانان افتخاری را در برنامه داشته ایم و تاکنون حدود 171 نفر تحت آموزش تخصصی قرار گرفته اند و این آموزش با حدود 120 نفر دیگر تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت، همچنین در این رابطه از اول شهریور ماه آموزش برای مدارس و ادارت را برنامه ریزی کرده ایم.

رستمی در پایان اضافه کرد: وجود آتش‌نشان‌ها در هر اجتماعی برای حفظ امنیت عمومی، مهار آتش‌سوزی‌ها، نجات انسان‌ها از ساختمان‌ها و خودروهای آتش گرفته و بسیاری از حوادث دیگر ضروری است و جا دارد از زحمات و تلاش‌های تمامی کارکنان این سازمان قدردانی و تشکر کنم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار