موذنی: سازمان زیباسازی شهر اصفهان در طراحی مبلمان شهری خودکفا است

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: تلاش کرده ایم علاوه بر ترقیب به حضور تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه، شهرداری ها نیز محصولات خود را از تولیدکنندگان داخلی خریداری و به رونق اقتصاد ملی و تقویت تولید کنندگان داخلی کمک کنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: تلاش کرده ایم علاوه بر ترقیب به حضور تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه، شهرداری ها نیز محصولات خود را از تولیدکنندگان داخلی خریداری و به رونق اقتصاد ملی و تقویت تولید کنندگان داخلی کمک کنند.

حسن موذنی در حاشیه آخرین روز نمایشگاه مبلمان شهری در گفت و گو با ایمنا با بیان اینکه سازمان زیباسازی شهر اصفهان همه عناصر مبلمان شهری را طراحی و اجرا می کند، اظهار کرد: طراحی مبلمان شهری به صورت تخصصی از سیاست های این سازمان است.

وی با اشاره به تعریف مبلمان شهری در حوزه شهرسازی افزود: مبلمان شهری شامل اسباب و اثاثیه شهری است که شامل یکصد عنصر از جمله نیمکت، نشیمن گاه، سطل زباله، گل جای، تابلوها، دکه ها، راهبندها، پایه روشنایی، نمادها، دکل های مخابراتی، دریچه های خدمات آب و فاضلاب، کافوهای برق، مخابرات و ... است .

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان مبلمان های شهری را دارای اثرات روحی-روانی، زیبایی شناسانه و عملکردی برای شهروندان دانست و ادامه داد: برخی از انواع مبلمان شهری مانند نشیمن گاه ها تاثیرات عملکردی دارند که شامل بعضی مباحث و پارامترهای تناسب انسانی، ارگونومی و آنتروپومتری است که باید در طراحی مبلمان شهری لحاظ شود .

وی با بیان اینکه مبلمان شهری باید به صورت انفرادی وگروهی طراحی، اجرا و استفاده شود، تصریح کرد: ایجاد حلقه ارتباطی بین استفاده کنندگان و تولیدکنندگان همچنین استفاده از نخبگان، ایده های نو، هنرمندان، ایده پردازان خلاق و ارتباط مستمر و پویا با آنان از اهداف سازمان زیباسازی برای حضور در نمایشگاه مبلمان شهری است .

موذنی با توجه به شعار امسال مبنی برحمایت از تولید داخلی گفت: تلاش کرده ایم علاوه بر ترقیب به حضور تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه، شهرداری ها نیز محصولات خود را از تولیدکنندگان داخلی خریداری و به رونق اقتصاد ملی و تقویت تولید کنندگان داخلی کمک کنند.

وی اظهار کرد: درگام های بعدی سازمان زیباسازی تلاش دارد دستاوردهای خود را در حوزه مبلمان شهری از جمله مبلمان خلاق مناطق، مبلمان پیشنهادی چهارباغ، مبلمان معابر کم عرض و انهار، BRT و... را به عموم ارایه و معرفی کند .

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان معرفی دستاوردها و فعالیت های سازمان در حوزه نورپردازی، نماد و مجسمه، مبلمان شهری، آذین بندی و .... را از دیگر اهداف حضور سازمان زیباسازی شهر اصفهان در نهمین نمایشگاه مبلمان شهری دانست که روز گذشته به کار خود پایان داد.


ارسال نظر