39درصد مدارس استان اصفهان، تخریبی و فرسوده

مسولان آموزش و پرورش: ۳۰درصد از مدارس کشور فرسوده هستند.

مسولان آموزش و پرورش: ۳۰درصد از مدارس کشور فرسوده هستند.
به گزارش صداوسیما ؛ کمتر کسی پیدا می شود که سریال قصه های مجید را با بازیگوشی دانش آموز اصفهانی ندیده باشد.
قصه ای که اتفاق های روزمره "مجید" را در فضای خانه و مدرسه ای به نام شهید حلبیان روایت می کرد و حالا این مدرسه که قدمتی صد ساله دارد به علت فرسودگی تعطیل شده است.
البته بسته شدن دفتر محل فیلم برداری سریال قصه های مجید، قصه فرسودگی 30درصد از مدارس کشور را تازه کرد.
داستانی که در مورد آن، وزیر آموزش و پرورش در صفحه مجازی و شخصی خود نوشت: مدرسه قصه های مجید به علت فرسودگی تعطیل شد و مقاوم سازی آن حدود دو سال زمان می برد.
سیدمحمد بطحایی در ادامه پیش بینی کرد: هزار و 830طرح ساخت و نوسازی مدارس، شامل هفت هزار و 596کلاس در مهر ماه به بهره برداری برسد.
سید مهدی میربد معاون اجرایی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان اما در مورد مدرسه شهید حلبیان گفته است: مالکیت مدرسه رها شده ی قصه های مجید دولتی نیست.


لزوم نوسازی ۳۰ درصد فضا‌ی آموزشی کشور
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم در سفر چند روز پیش به شهرستان برخوارِ استان اصفهان گفت: بیش از ۳۰ درصد فضا‌ی آموزشی کشور فرسوده ، 12درصد تخریبی و 18درصد هم نیازمند بازسازی است.
مهر ا.. رخشانی مهر افزود: با مصوبه مجلس قرار است طبق بند3 ماده 63؛ سه هزار میلیارد دلار برای بازسازی مدارس اختصاص یابد و در صورت تحقق آن تا پایان دولت تمام مدارس تخریبی، بازسازی می شود.
وی چندی پیش در کاشان هم از وجود حدود هزار کلاس خشتی و گلی در کشور خبر و قول داده تا پایان سال تحصیلی امسال (98-97) کلاس های خشتی و گلی از سطح استانهای کشور جمع آوری شود.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین تغییر رویکرد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ساخت مدرسه های کوچک به بزرگ و احداث مجتمع های آموزشی در سراسر کشور را یادآور شده و عنوان کرده بود: هم اکنون 24مجتمع آموزشی بزرگ در سطح کشور در حال ساخت است.
رخشانی مهر گفت: زیربنای هر کدام از این طرح ها 10هزار مترمربع است که حداقل هشت سال به حال خود رها شده است.

39درصد مدارس استان اصفهان، تخریبی و فرسوده
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ، تعداد واحدهای آموزشی این استان را هفت هزار و 300واحد برشمرد و گفت: این واحدهای آموزشی برای بازسازی نیازمند کمک خیران مدرسه ساز است.
علی اکبر کمالی، 39درصد کلاس ها را نیازمند مقاوم سازی دانست و افزود: هم اکنون 9هزار کلاس درسی در استان به تخریب و بازسازی مجدد نیاز دارد.
وی گفت: 10هزار و 300کلاس درس در استان اصفهان استاندارد هستند.
نقش خیران مدرسه ساز در ایمن سازی مدارس
با توجه به كمبود و یا فرسودگی واحدهای آموزشی در برخی از مناطق کشور ،نیاز به ساخت مدرسه موضوع جدی و قابل تامل است که با توجه به محدود بودن منابع دولتی، كمك و همراهی خیران در مسیر رفع این مشكل راهگشا بوده است.
برای نمونه، نخستین بار پارسال تمام اعتبار ردیف تکمیل مدارس به خیران اختصاص یافت و برای ساخت واحدهای آموزشی 870میلیارد تومان مشارکت کردند که به گفته رخشانی مهر رییس سازمان توسعه، تجهیز ونوسازی مدارس کشور امسال با افزایش 18 درصدی تعهد خیران به هزار و 350میلیارد تومان رسیده است.
محمدحسین سجاد مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان اصفهان هم از افتتاح 70طرح آموزشی مجهز به 500کلاس همزمان با سال تحصیلی جدید با مشارکت 70درصدی خیران خبر داده و گفته: این طرح های آموزشی با هزار و 180میلیارد ریال هزینه در این استان اجرا شده است.
برگزاری جشنواره های متنوع مدرسه سازی ، توجه به کمک های خُرد، راه اندازی سایت جامعه خیران و اطلاع رسانی گسترده در زمینه اهمیت و جایگاه مشارکت مردم در مدرسه سازی می تواند در جذب کمک های خیران موثر باشد.
مشارکت در مدرسه سازی، دغدغه تعلیم و تربیت و فراهم کردن بستر مناسب برای توسعه آموزش و پرورش است البته، مدرسه سازی همیشه به مشارکت مالی نیست با قدم، تفکر، کلام و نوشتار هم می توان در جهت جذب خیران در کشور تلاش کرد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار