۲۸۰هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت به بهره برداری رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۸۰هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید و ۷۰هزار واحد نیز جزو تعهدات شرکت عمران شهرهای جدید است که باید تحویل داده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۸۰هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید و ۷۰هزار واحد نیز جزو تعهدات شرکت عمران شهرهای جدید است که باید تحویل داده شود.
حبیب الله طاهرخانی در حاشیه افتتاح پروژه های شهرستان مبارکه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ساخت ۴۰۰هزار واحد مسکونی مسکن مهر در شهرهای جدید کشور، برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: پرونده مسکن مهر تا واگذاری تمام واحدهای مسکونی و ایجاد محیطی با کیفیت مناسب بسته نمی‌شود.
وی با بیان اینکه تعدادی از این واحدها بدون متقاضی است، گفت: وزرات راه و شهرسازی برای تحویل این واحدها به متقاضیان برنامه ای دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمامی واحدهای مسکن مهر دارای متقاضی در استان اصفهان تحویل داده شده است، افزود: تمامی مسکن های مهر در سه شهر جدید مجلسی، فولاد شهر و بهارستان، که دارای متقاضی بوده اند تحویل داده شده اند و تمرکز بیشتر بر تکمیل خدمات و کمبودهای موجود در سایت های مسکن مهر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر فقط تحویل خانه ها به مردم نیست، بلکه تامین خدمات مهمترین اقدام است که باید با جدیت همچنان ادامه پیدا کند، تصریح کرد: در حوزه مسکن مهر، ارتقای شرایط اجتماعی، توانمندسازی، ایجاد زیربناها و زیرساخت ها به خصوص در مورد فضاهای ورزشی برای ساکنان آن است که برای توسعه فضاهای ورزشی سایت های مسکن مهر اقداماتی صورت گرفته و در هفته دولت، در مجموعه شهرهای جدید، ۲۵ فضای روباز ورزشی افتتاح می شود.
طاهرخانی با اشاره به مترو شهر مجلسی گفت: مترو شهر مجلسی ردیف دار شده و مطالعات آن به انجام رسیده و امیدواریم با همکاری بخش خصوصی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت عمران شهر های جدید به سرانجام برسد.
وی، با بیان اینکه مترو یک پروژه سنگینی است که ساخت آن حداقل دو تا سه سال به طول می انجامد، گفت: عملیات اجرایی مترو مجلسی را امسال آغاز خواهیم کرد و امیدواریم تا سه سال آینده بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی ساخت مسکن اجتماعی را متعلق به پایین ترین طبقه اجتماعی کشور دانست و گفت: ساخت این واحدها نیازمند تامین اعتبار و تامین یارانه ها است که برای آغاز و تامین اعتبار آن به حمایت دولت و مجلس نیاز است.
وی با اشاره به ساخت ۱۰۰مدرسه در مجموعه شهرهای جدید کشور گفت: کمبودهایی از نظر مراکز مذهبی، مراکز فرهنگی در سایت های مسکن مهر وجود دارد که تامین خدمات در این زمینه باید با جدیت ادامه پیدا کند.
طاهرخانی با بیان اینکه مسکن مهر یکی از میراث های به یادگار مانده از دولت های قبلی است، تصریح کرد: بخش عمده تمرکز دولت های یازدهم و دوازدهم بر تکمیل واحدها و تحویل آنها به متقاضیان قرار داشت و بخش عمده منابع وزارت راه و شهرسازی و دولت در سال های گذشته به این سمت هدایت شد و فضا برای شروع برنامه های مسکن جدید محدودتر شده بود.
وی گفت: با فراغ بالی که در حال حاضر ایجاد شده می توانیم تعهدات جدی خود را در حوزه بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری، دنبال کنیم.
به گزارش ایمنا، پروژه هایی که توسط معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد، شامل هنرستان استاد فرشچیان، محوطه سازی مسکن مهر، افتتاح ۷۲ واحد مسکن مهر، بهره برداری از تجاری های محله هنر و سایت مهارت و بهره برداری از زمین های ورزشی روباز است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار