صلواتی: ناوگان اتوبوسرانی تا سال آینده هوشمند می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: هوشمند سازی ناوگان اتوبوس رانی، سال آینده اجرایی می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: هوشمند سازی ناوگان اتوبوس رانی، سال آینده اجرایی می شود.
علیرضا صلواتی در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: ظرف دو ماه آینده با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، مراحل نصب سیستم هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی در اتوبوس های شهر آغاز می شود.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده طرح هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی تکمیل و در اختیار شهروندان قرار داده شود در این صورت آنها می‌توانند با استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند و تابلوهای LED که در ایستگاه‌ها نصب شده، زمان حضور اتوبوس را مطلع شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه این سیستم موجب تنظیم مناسب سفرهای شهروندان خواهد شد، ادامه داد: در حال حاضر خط یک مترو اصفهان دارای سیستم هوشمند و برنامه زمان‌بندی است که شهروندان به موجب آن می‌توانند با آگاهی قبلی و تنظیم زمان در ایستگاه مترو حاضر شوند.
صلواتی خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه زمان‌بندی برای ناوگان اتوبوس‌رانی به دلیل فرسودگی ناوگان و ترافیک شهری با مشکلاتی مواجه است، چنان‌چه اتوبوسی از ناوگان حمل و نقل شهری خارج شود برنامه زمان‌بندی با اختلالاتی مواجه می‌شود.
وی با بیان اینکه خطوط بی. آر.تی موجود در شهر به این سیستم مجهز است، گفت: در این راستا زمان حضور آخرین سرویس و زمان بندی حضور اتوبوس بی. آر .تی در ساعات پر تردد و کم تردد اطلاع رسانی می‌شود، همچنین قرار است ظرف یک ماه آینده برنامه‌ریزی برای نصب سامانه اطلاع رسانی در خطوط اتوبوس‌رانی پر مسافر انجام شود.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار