2 هزار نفر هرساله به جمعیت معلولان اصفهان اضافه می شود

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: هر ساله حدود 2 هزار نفر به جمعیت معلولان ذهنی و جسمی این منطقه اضافه می شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: هر ساله حدود 2 هزار نفر به جمعیت معلولان ذهنی و جسمی این منطقه اضافه می شود.
مجتبی ناجی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه جمعیت فعلی معلولان استان اصفهان بیش از 240 هزار نفر است افزود: برخی معلولیت ها، جسمی حرکتی و قابل مشاهده و برخی دیگر ذهنی و تعدادی دیگر از معلولیت ها، نقص در حس بینایی و شنوایی است.
وی اضافه کرد: ژنتیک، نقص های مادرزادی، عوامل محیطی، تغذیه، حوادث، سوانح و بی احتیاطی کودکان و نوجوانان از عوامل ایجاد معلولیت است که بخش زیادی از آنها با آموزش های پیشگیری می شود.
ناجی بهترین راه پیشگیری از معلولیت را آگاهی یافتن خانواده ها عنوان کرد و گفت: هر فرد وظیفه دارد پیش از ازدواج با علل و عوامل معلولیت آشنا شود.
معاون پیشگیری بهزیستی اصفهان افزود: برنامه های آموزشی گوناگونی برای آشنایی ، آگاهی و پیشگیری از معلولیت ها طراحی شده است که خانواده ها می توانند از آنها استفاده کنند.
وی تاکید کرد: خانواده ها باید پس از تولد هم غربالگری های خاصی را انجام دهند، مانند آزمایش تیروئید که به صورت اجباری در مراکز بهداشتی انجام می پذیرد.
ناجی گفت: برخی آزمایش ها مانند غربالگری شنوایی و بینایی اجباری نیست اما بهتر است خانواده ها آن آزمایش ها را برای اطمینان از سلامت فرزندشان انجام دهند.
وی با تاکید بر اینکه هزینه های نگهداری و درمان معلولان بسیار سنگین و زیاد است گفت: به همین دلیل باید از ایجاد و بروز معلولیت ها پیشگیری شود و یا در صورت تولد نوزاد معلول با تشخیص به موقع و مداخله زود و بهنگام، نوع معلولیت تشخیص و درمان آن آغاز شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار