پخش زنده مراسم عزاداری مردم آران و بیدگل از شبکه های سراسری سیما

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) از پخش زنده مراسم عزاداری مردم آران و بیدگل در حرم مطهراین امام زاده در شبکه های سراسری سیما خبر داد.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) از پخش زنده مراسم عزاداری مردم آران و بیدگل در حرم مطهراین امام زاده در شبکه های سراسری سیما خبر داد.
به گزارش مهر، سید جواد تکیه پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراسم سنتی عزاداری مردم آران و بیدگل امسال هم از شب هفتم ماه محرم الحرام تا شام غریبان حسینی از شبکه های مختلف سیما پخش زنده می شود.
وی با اشاره به اینکه امسال برای پانزدهمین سال پیاپی است که مراسم عزاداری مردم آران و بیدگل در حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) پخش زنده می شود، گفت: پرچم ها و بیرق های عزاداری سرور و سالار شهیدان سیاه پوش شده و چهره این آستان مقدس را عزادار کرده است.
مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) بیان داشت: در این ایام سراسر حزن و ماتم، هیئات مذهبی شهرستان، در دو قالب زنجیر زنی و سینه زنی، مسیر حسینیه ها و تکایا، تا حرم مطهر اولین مهاجر علوی به ایران را با پای پیاده و دلی حزن آلود طی می کنند و در پایان، در آستان این امام زاده عظیم الشان، به اقامه عزا می پردازند.
وی افزود: سنتی بودن مراسم عزاداری در این شهرستان، جلوه خاصی به هیئات مذهبی بخشیده، به طوری که در حال حاضر نیز، دستجات و هیئات، هنگام شروع عزاداری، در رثای امام حسین(ع) و یاران با وفایش، نوحه ای می خوانند و این نوحه، در طول مسیر، توسط جمعیت عزادار، تکرار می شود.
تکیه تاکید کرد: برگزاری همایش ملی العطش، شیر خوارگان حسینی و همایش احلی من العسل، از دیگر برنامه های مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در این حرم مطهر است.
حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) در ۲۱۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار