تولید روزانه 45 تن نخ برای کارخانه های نساجی

در شرکت پلی اکریل روزانه 45 تن نخ برای استفاده درکارخانه های نساجی تولید می شود.

در شرکت پلی اکریل روزانه 45 تن نخ برای استفاده درکارخانه های نساجی تولید می شود.

به گزارش صدا و سیما ؛مسئول بخش پلی استر شرکت پلی اکلریل با اشاره به اینکه خط تولید یارن پلی اکریل چند ماهی است راه‌اندازی شده ، گفت : پس از پنج سال که خط تولید یارن پلی استر کارخانه پلی اکریل به دلیل نبود مواد اولیه تعطیل شده بود با تلاش کارکنان و حمایت هیأت اجرایی و مدیریت کارخانه دوباره به چرخه تولید بازگشت.
جهان مرد افزود: دولت کمک 100 درصدی برای راه اندازی قسمت یارن پلی استر نکرد، ولی کمک‌های صورت گرفته بی‌تأثیر نبوده است وی در مورد ظرفیت تولید یارن پلی استر گفت : این بخش روزانه 45 تن نخ تولید می‌کند.


معاون فرماندار مبارکه با حضور در کارخانه پلی اکریل ایران هم گفت : پارسال گام های موثری در وزارت صنعت ،معدن ، تجارت و استانداری اصفهان برای راه اندازی مجدد کارخانه پلی اکریل صورت گرفت و امسال هم کارگران به خطوط تولید باز می گردند.
سلطانی فر افزود: به دنبال تسهیلاتی برای شرکت پلی اکریل ایران هستیم تااین کارخانه بتواند با توان صد درصدی به چرخه تولید برگردد.
مسئول قسمت ریسندگی کارخانه هم با بیان اینکه دو دستگاه جدید برای قسمت ریسندگی خریداری شده افزود : این دو دستگاه در حال حاضر کار نمی‌کنند و هم اکنون سه دستگاه قدیمی فعال هستند.
جعفری با بیان اینکه مواد اولیه پلی استر از پالایشگاه اصفهان تأمین می‌شود و در صورت کمک مسئولان استانی کارخانه استیپل هم راه اندازی می شود، افزود: مواد اولیه در داخل استان تولید می‌شود و می‌تواند با ورود به چرخه تولید، توجیه اقتصادی داشته باشد.
وی با بیان بخش اکریلیک‌ها منتظر تأمین مواداولیه به مقدار ماهیانه چهار هزار و 500 تن است، از مسوولان خواست ، مواد اولیه برای قسمت اکریلیک هرچه سریعتر خریداری و وارد کارخانه شود.

معاون منابع انسانی شرکت پلی اکریل هم گفت: در حال حاضر مشکلی که کارگران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند دریافت نکردن حقوق خود به صورت کامل است.
احسنی افزود : در حال حاضر هزار و 550 کارگر و کارمند در این کارخانه کار می کنند که هنوز حقوق معوق دو سال خود را دریافت نکردند ولی با این وجود نیرویی تعدیل نشد.

کارخانه پلی اکریل ایران در سال 1353 با هدف تامین نخ برای کارخانه های نساجی و فرش ماشینی کشور تاسیس شد و ظرفیت اسمی تولید 160 تن نخ در روز را دارد.
این کارخانه به علت کمبود مواد اولیه در سال 95 بصورت کامل تعطیل شد ولی چند ماهی است که دوباره خطوط تولیداین کارخانه کار خود را آغاز کرده است.
کارخانه پلی اکریل مجهز ترین و بهترین آزمایشگاه های نساجی کشور را دارد و در تولید بعضی از ترکیبات شیمیایی به خود کفایی رسیده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار