هجوم تیم‌های ایرانی به قلعه قطری‌ها

لیگ قهرمانان آسیا از امشب وارد مرحله یک‌چهارم نهایی خواهد شد تا چهره چهار تیم راه‌یافته به نیمه‌نهایی مشخص شود. در منطقه غرب آسیا نبرد اصلی میان تیم‌های ایرانی و قطری است و در سمت دیگر جدول تیم‌های کره‌ای و چینی برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر قاره کهن باهم پیکار می‌کنند.

امیر حسین احتشامی-اصفهان امروز: لیگ قهرمانان آسیا از امشب وارد مرحله یک‌چهارم نهایی خواهد شد تا چهره چهار تیم راه‌یافته به نیمه‌نهایی مشخص شود. در منطقه غرب آسیا نبرد اصلی میان تیم‌های ایرانی و قطری است و در سمت دیگر جدول تیم‌های کره‌ای و چینی برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر قاره کهن باهم پیکار می‌کنند.

البته به دلیل رویارویی دو تیم کره‌ای دریکی از دو بازی منطقه شرق، تیمی از این کشور در مرحله نیمه‌نهایی حضور خواهد داشت. اما در منطقه شرق آسیا جنگ اصلی میان دو تیم ایرانی با نمایندگان قطر خواهد بود. پرسپولیس و استقلال که تنها بازماندگان تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان به‌حساب می‌آیند با دربازی‌های برگشت به مصاف الدحیل و السد بروند. هر دو تیم در بازی رفت مغلوب حریفان قطری شدند و بازی‌های برگشت برای آنها حکم بقا یا خداحافظی با معتبرترین لیگ باشگاهی آسیا را دارد. تیم‌های باشگاهی ایران پس از تغییر شکل لیگ باشگاه‌های آسیا به لیگ قهرمانان هرگز نتوانسته‌اند به‌عنوان قهرمانی این مسابقات دست پیدا کنند. تنها موفقیت تیم‌های ایرانی به حضور تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در فینال سال‌های 2007 و 2010 بازمی‌گردد که هر دو هم با نایب‌قهرمانی آنها همراه شد. همچنین استقلالی‌ها در سال 2013 تا مرحله نیمه‌نهایی پیش رفت اما در این مرحله مغلوب تیم اف‌سی سئول کره جنوبی شد و از راه‌یابی به تیم بازی نهایی بازماندند. پرسپولیسی‌ها هم فصل پیش موفق به انجام این مهم شدند اما در نیمه‌نهایی با شکستی سنگین مقابل الهلال عربستان حضور در بازی نهایی را از دست دادند.

پرسپولیس امیدوار به صعود با حمایت هواداران

تیم فوتبال پرسپولیس ایران در حالی از ساعت ۱۸:۳۰ امشب در ورزشگاه آزادی از الدحیل قطر میزبانی خواهد کرد که در بازی رفت یک‌بر صفر مقابل حریف قدرتمند قطری شکست خورد. در این دیدار که شاگردان برانکو عملکرد قابل‌قبولی از خود به نمایش گذاشتند اما نتوانستند دروازه حریف را باز کنند تا قرمز پوشان پرسپولیس با تک‌گلی که معز علی وارد دروازه بیرانوند کرد به تهران برگردند. نکته ناامیدکننده در این بازی دریافت کارت زرد در دقیقه ۷۷ توسط سیامک نعمتی بود تا به‌این‌ترتیب این بازیکن دیدار برگشت پرسپولیس برابر الدحیل را از دست بدهد. البته این تنها مشکل برانکو برای این بازی نخواهد بود چراکه طی چند روز گذشته بشار رسن که از تیم ملی عراق به اردوی پرسپولیس اضافه‌شده بود با مشکل مصدومیت مواجه بود اما عنوان‌شده این بازیکن مشکلی برای همراهی سرخ پوشان ندارد. پرسپولیس که در آخرین دیدار دو بر یک نساجی مازندران را از پیش رو برداشت حالا امید زیادی دارد تا با حمایت هوادارانش در ورزشگاه آزادی حریف قدرتمند خود را شکست داده و برای دومین بار در دوره مربی‌گری برانکو به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. البته تیم الدحیل با حضور ستاره‌هایی همچون نام تائه هی، لوکاس مندس، جونیور، یوسف العربی و البته کریم بوضیاف حریف بسیار قدرتمندی برای شاگردان برانکو خواهد بود و اگر شاگردان برانکو موفق به عبور از سد این تیم شوند، شاهکاری را رقم‌زده‌اند. آن‌ها در بازی رفت هم پا به پای الدحیل جنگیدند و اگر مهاجمان پرسپولیس در نشانه‌گیری دروازه حریف دقت بیشتری به خرج می‌داند گرفتن یک تساوی چندان دور از دسترس نبود. حالا شاگردان برانکو این فرصت را دارند که با استفاده از امتیاز میزبانی نه‌تنها تک‌گل بازی رفت را جبران کنند بلکه با به ثمر رساندن گل پیروزی‌بخش راهی مرحله نیمه‌نهایی شوند. دیگر مأموریت مهم پرسپولیس‌ها هم حفظ دروازه تیمشان است. آن‌ها باید در این بازی مهاجمان فوق حرفه‌ای الدحیل را تحت کنترل داشته باشند تا گلی دریافت نکنند چراکه اگر این اتفاق بیفتد کار برای نماینده ایران بسیار دشوار خواهد شد.

آبی‌ها به دنبال اندک شانس‌های صعود

تیم فوتبال استقلال امشب باید از پس انجام یک مأموریت غیرممکن برآید. آبی پوشان تهرانی ایران پنجم شهریورماه در ورزشگاه آزادی مقابل السد با گل‌های اکرم عفیف و بغداد بونجاح سه بر یک شکست خوردند و حالا می‌خواهند کار بزرگی انجام دهند و با برتری پر گل مقابل السد، جواز صعود به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. السدی ها که از بازیکنان نامداری چون ژاوی، گابی، بغداد بونجاح، میگل پدرو و عبدالکریم حسن بهره می‌برند، کار ساده‌تری نسبت به آبی پوشان استقلال پیش رودارند. سرمربی استقلال برای این بازی فرشید باقری را که در دیدار رفت در دقیقه ۶۴ کارت زرد دریافت کرد به دلیل محرومیت در اختیار ندارد اما قطعا بازیکنان جایگزین می‌توانند کمک شایانی به استقلال در این دیدار بکنند. نماینده سفیدپوش قطر در بازی رفت نشان داد تیمی کاملا آماده است و از خط آتش بسیار خطرناکی سود می‌برد. در نقطه مقابل دفاع استقلال بسیار آسیب‌پذیر نشان داده و همین موضوع در بازی رفت به پاشنه آشیل آبی‌ها تبدیل شد. بر این اساس استقلالی اگر می‌خواهند معجزه‌ای رقم بزنند ابتدا باید فکری به حال دفاع متزلزل خودشان بکنند. این دیدار قرار است از ساعت ۲۰:۳۰ امشب در ورزشگاه خانگی السد آغاز شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار