کارگاه‌های تولیدی قلمزنی و مس در آستانه تعطیلی به دلیل نوسانات ارز

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به اوضاع نابسامان بازار ارز گفت: کارگاه‌های تولیدی قلم‌زنی و مس در آستانه تعطیلی است.

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به اوضاع نابسامان بازار ارز گفت: کارگاه‌های تولیدی قلم‌زنی و مس در آستانه تعطیلی است.
رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به اوضاع نابسامان بازار ارز گفت: کارگاه‌های تولیدی قلمزنی و مس در آستانه تعطیلی است.
عباس شیردلی متغیر بودن قیمت ارز را از دلایل تعطیلیواحد‌های تولیدی برشمرد و گفت: این تغییر ارز بر قیمت مواد اولیه در تولید صنایع دستی و حتی نهاده‌های تولید داخل تاثیر‌گذار بوده است.
وی افزود: به نهاده‌های داخلی مانند مس ارزش افزوده و به مواد اولیه وارداتی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده تعلق می‌گیرد.
رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به اوضاع نابسامان بازار ارز گفت: کارگاه‌های تولیدی قلم‌زنی و مس‌کاری در آستانه تعطیلی است.
شیردلی با اشاره به مشکلات کارگاه‌های تولیدی و خرید مواد اولیه از چند واسطه عنوان کرد: این واسطه‌گری‌ها به زیان کارگاه‌های کوچک و تولید‌کننده‌ها است؛تاجایی که این کارگاه‌ها را به تعطیلی می‌کشاند.
وی به بازار راکد نقره‌کارها نیز اشاره کرد و گفت: در این صنف نیز به دلیل قیمت بالای نقره، تولید‌کنندگان و کارگاه‌های کوچک امکان تولید کارهای نفیس با قیمت پایین را نیز ندارند.
رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه در این ماه باید شاهد حضور گردشگران خارجی باشیم،عنوان کرد: متاسفانه میزان تورهای گردشگری کم شده و فروش صنایع دستی به این گردشگران و ورود ارز از این راه کاهش یافته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار