نمایشگاه کتاب اصفهان توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: بر اساس سیاست‌های دولت، تصمیم گرفته شده برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان به بخش خصوصی واگذار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: بر اساس سیاست‌های دولت، تصمیم گرفته شده برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری در جلسه هماهنگی نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان برگزاری این نمایشگاه را در ارتقای فرهنگی جامعه بسیار حائز اهمیت دانست.

وی نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان را از جمله رویدادهای بزرگ فرهنگی این استان توصیف کرد و افزود: پس از حدود 3 سال وقفه، نمایشگاه کتاب اصفهان برگزار می‌شود، بنابراین لازم است در زمینه اجرای آن برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های بیشتری صورت پذیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان این که نمایشگاه کتاب از 9 تا 14 آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های استان اصفهان برگزار خواهد شد، گفت: یکی از اصلی‌ترین مخاطبان نمایشگاه جوانان و نوجوانان و به ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب هستند که برای حضور این قشر در نمایشگاه برنامه‌ریزی و پیگیری‌های لازم با همکاری دستگاه‌های مربوط در حال انجام است.

وی با بیان این که بر اساس سیاست‌های دولت، تصمیم گرفته شده برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان به بخش خصوصی واگذار شود، خاطرنشان کرد: در بحث محتوای نمایشگاه با توجه به این که وقت و هزینه بسیاری برای انجام این کار صرف می‌شود لازم است از نظر محتوا غنی باشد تا همه مخاطبان بتوانند از آن استفاده ببرند.

انصاری حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان را موجب غنا و کیفی کردن نمایشگاه کتاب دانست و اذعان داشت: اطلاع‌رسانی و تبلیغات نمایشگاه بسیار مهم بوده که باید به آن پرداخته شود و با توجه به این که این کار بزرگ متعلق به کل استان است، استفاده از نظرات سازمان‌ها، دستگاه‌ها و صاحب‌نظران بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: مسابقات مختلف، برنامه‌های جنبی و کارگاه‌های آموزشی به منظور ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در طول زمان برگزاری نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای حضور مردم در زمان برگزاری نمایشگاه را مهم دانست و افزود: اگر همه در اطلاع‌رسانی مشارکت کرده و مخاطبان خود را مطلع کنند، فرآیند برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان به شکل مطلوب‌تری برپا خواهد شد.

حمیدرضا طباطبایی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری اصفهان در جلسه هماهنگی نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان ضمن تأکید به کلیه دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های استان اصفهان بر همکاری و همراهی برای برگزاری نمایشگاه کتاب ابراز داشت: لازم است نمایشگاه کتاب تنها مختص کتاب نباشد و موضوعات و برنامه‌های جنبی مانند نرم‌افزارهای مورد نیاز برای مخاطبان در این نمایشگاه عرضه شود.

نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان از 9 تا 14 آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار