جاری شدن دائمی آب زاینده رود در محدوده شهر اصفهان

به منظور جاری شدن دائمی آب زاینده رود در محدوده شهر اصفهان طرح ساماندهی این رودخانه با بیش از 250میلیارد تومان اعتبار از هفته آینده کلید می خورد.

به منظور جاری شدن دائمی آب زاینده رود در محدوده شهر اصفهان طرح ساماندهی این رودخانه با بیش از 250میلیارد تومان اعتبار از هفته آینده کلید می خورد.

به گزارش صدا و سیما؛ استاندار اصفهان دیروز در حاشیه مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفت آب در زاینده رود و جلوگیری از خشک شدن بیش از پیش باغها و فضای سبز این طرح با لوله گذاری 54 کیلومتری اجرا می شود.
مهر علیزاده افزود: نیمی از این طرح در بیرون از شهر اصفهان از سد چم آسمان تا سد نکو آباد به طول 42 کیلومتر اجرا و سپس در داخل شهر از باغ پرندگان تا پل شهرستان به طول 12 کیلومتر عملیاتی می شود.
وی مدت اجرای این طرح را حدود یک سال برشمرد و گفت: در این طرح آب به صورت تغییر مبدا از پل شهرستان به ناژوان بازچرخانی می شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه این طرح ظرفیت هدایت 60میلیون متر مکعب آب در لوله ها و کانالهای تعبیه شده را دارد گفت: با اجرای این طرح از هدر رفت 30میلیون متر مکعب آب در سال جلوگیری می شود.
مهر علیزاده جلوگیری از برداشت های غیرقانونی آب ،تخصیص آب به دارندگان حقابه ،پیشگیری از تضییع حقوق حقابه داران ،ارائه به باغداران در طول مسیر را از مهمترین ویژگی های این طرح بر شمرد.

وی همچنین در خصوص محورهای نشست دیروز با وزیر کشور گفت: راهکارهای سهولت تامین مواد اولیه به کارخانه های استان،سهولت دریافت ارز و حفظ اشتغال استان از مهمترین محورهای این نشست بود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار