اصفهان دوباره شهر دوچرخهها میشود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری تلاش می کند زیرساختهای لازم برای گسترش مسیرهای ایمن دوچرخهسواری را افزایش دهد تا اصفهان به هویت شهر دوچرخهها باز گردد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری تلاش می کند زیرساختهای لازم برای گسترش مسیرهای ایمن دوچرخهسواری را افزایش دهد تا اصفهان به هویت شهر دوچرخهها باز گردد.
علیرضا صلواتی در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: شهرداری اصفهان با مشارکت بخش خصوصی، ارتقاء کیفیت ایستگاههای دوچرخه را در دستور کار خود قرار داده است؛ در حال حاضر در ایستگاه های دوچرخه انواع پاکروها، اسکوترهای برقی، دوچرخه در سایزهای مختلف در اختیار شهروندان قرار میگیرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به راهاندازی ایستگاههای مکانیزه در سطح شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: به زودی دو ایستگاه هوشمند و تمام مکانیزه دوچرخه در میدانهای امام حسین(ع) و انقلاب راهاندازی میشود.
صلواتی ادامه داد: تفاوت ایستگاههای مکانیزه با ایستگاههای فعلی دوچرخه این است که شهروندان بدون مراجعه به اپراتور و تنها با در اختیار داشتن کارتهای هوشمند حمل و نقل میتوانند از دوچرخه استفاده کنند؛ شهروندان با استفاده از اپلیکیشن «دوچرخه یار» میتوانند نزدیکترین ایستگاههای دوچرخه را پیدا کرده و دوچرخه مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی با اشاره به اجرای طرح «هر هفته، همرکابی» افزود: در این طرح کارکنان ادارات و دستگاههای مختلف مسافتی را با استفاده از دوچرخه رکاب می زنند که هدف از انجام آن تشویق شهروندان به استفاده هر چه بیشتر از دوچرخه است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه در آینده نزدیک تعداد تابلوهای اطلاعرسانی هوشمند شهر دو برابر میشود، خاطرنشان کرد: این تابلوها شهروندان را راهنمایی میکند تا از وضعیت ترافیکی معابر شهر اصفهان مطلع شده و از مسیرهایی که ترافیک کمتری دارد برای رسیدن به مقصد استفاده کنند.
صلواتی در خصوص افزایش سیستم پارک حاشیه ای هوشمند در شهر گفت: سیستم پارک حاشیهای هوشمند کمک میکند فضای عادلانهتری برای پارک خودرو شهروندان ایجاد شود و به روانسازی ترافیک شهر کمک میکند.
وی خاطرنشان کرد: با حذف پارکهای دوبل و غیرمجاز، ۳۰ درصد ارتقاء کیفیت ترافیک و روان سازی معابر شهر را شاهد خواهیم بود.