برگزاری رویداد فراخام در نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری واستارتاپ‌ها

نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ‌ها یکی از نمایشگاه‌های مهم و برجسته در استان اصفهان به شمار می‌رود که با تاکید بر فناوری، به‌عنوان کاربرد دانش در توسعه جوامع بشری و نوآوری با حضور بیش از 70 مشارکت‌کننده در محل نمایشگاه‌های استان اصفهان در حال برگزاری است.

محمد منزه: نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ‌ها یکی از نمایشگاه‌های مهم و برجسته در استان اصفهان به شمار می‌رود که با تاکید بر فناوری، به‌عنوان کاربرد دانش در توسعه جوامع بشری و نوآوری با حضور بیش از 70 مشارکت‌کننده در محل نمایشگاه‌های استان اصفهان در حال برگزاری است.

رویداد فراخام یکی از برنامه‌های این نمایشگاه است که توسط شرکت خدمات گردشگری عتیق گشت به‌منظور آموزش به علاقه‌مندان برای شروع کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، انتقال تجربه بین استارتاپ‌های باسابقه و شرکت‌های تازه تاسیس و جذب افراد مستعد ایجاد شده است.

حمیدرضا اشجع مدیر کسب‌وکار شرکت خدمات گردشگری عتیق گشت در ارتباط با برگزاری رویداد فراخام در نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ ها گفت: این رویداد برای نخستین بار در استان اصفهان به‌منظور ترویج فرهنگ کارآفرینی و شناسایی و جذب افراد مستعد در ایام روزهای نمایشگاه استارتاپ برگزار خواهد شد. برای تحقق پیدا کردن هدف رویداد فراخام؛ این شرکت گردشگری سالن نقش‌جهان را با متراژ بیش از ۷۰۰ متر در نمایشگاه اصفهان به این امر اختصاص داده است.

او ادامه داد: با توجه به رویکردی که در نمایشگاه‌های بین‌المللی در حوزه استارتاپ وجود دارد تمام تلاش بر این بوده تا این رویداد نیز با رویکرد نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شود.

مدیر کسب‌وکار شرکت خدمات گردشگری عتیق گشت اصفهان بیان کرد: شرکت خدمات گردشگری عتیق گشت اصفهان بزرگ‌ترین شرکت در زمینه توسعه تجارت الکترونیک در سطح استان اصفهان است و تاکنون برای رسیدن به این جایگاه از توانمندی‌های بسیاری از جوانان مستعد و فارغ‌التحصیلان نخبه دانشگاه‌های برتر سراسر کشور همچون دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان در بخش تکنولوژی و آی تی استفاده کرده است.

او افزود: هدف از برگزاری رویداد فراخام، توسعه فضای کسب‌وکارهای جدید در استان و همچنین رشد خود شرکت است.

اشجع با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های استارتاپی نقش بسیار زیادی در توسعه و رشد استارتاپ‌ها دارد، مطرح کرد: به صورت کلی نمایشگاه‌های استان اصفهان که در زمینه ترویج فرهنگ کارآفرینی و شرکت دانش‌بنیان اقدام به برگزاری نخستین نمایشگاه تکنولوژی نوآوری و استارتاپ‌ها کرده است این امر اقدام بسیار خوبی برای توسعه فضای کسب‌وکار در اصفهان است.

برگزاری سخنرانی‌ها در حوزه کارآفرینی، انتقال تجارب استارتاپ‌های پر سابقه، انجام مسابقات مختلف و ایجاد شبکه‌سازی برای تیم‌های استارتاپی از جمله فعالیت‌های این رویداد در ایام برگزاری نمایشگاه است.

او در ارتباط با فعالیت‌های این شرکت اظهار کرد: شرکت خدمات گردشگری عتیق گشت از سال ۱۳۸۷ با هدف ارائه خدمات متنوع گردشگری شامل تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و همچنین تور ویژه اصفهان گردی تاسیس شده است. این شرکت به‌منظور تسهیل دسترسی خدمات به مشتریان از سال ۹۲ ارائه خدمات خود را به صورت الکترونیک و آنلاین انجام داد و برای همین امر سایتی را ایجاد کرد که به‌وسیله آن خدمات مشترکان به صورت آنلاین انجام گرفت. به دنبال رضایت‌طلبی مشتریان و گسترش خدمات شرکت در سال 94 سایتی با عنوان مستر بلیط توسط شرکت ایجاد شد که اکنون این سایت کامل‌ترین وب‌سایت در زمینه فروش بلیط هواپیما قطار و اتوبوس است.

از اوایل سال ۹۶ شرکت خدمات گردشگری عتیق گشت برای گسترش و توسعه کسب‌وکار خود، خدمات گردشگری را در بخش توسعه و شتابدهی راه‌اندازی کرد و به دنبال آن شرکت‌های استارتاپی در حوزه گردشگری را جذب کرد. در حال حاضر در شش استارت آپ با این شرکت در زمینه‌های گردشگری همکاری می‌کنند.

او در ارتباط با متمایز بودن این شرکت گردشگری با بقیه استارتاپ‌ها بیان داشت: سابقه فعالیت این شرکت در حوزه گردشگری و اخذ مجوزها از سازمان‌های مربوطه و پیشتازی در زمینه نوآوری باعث شده است تا این شرکت از بقیه مراکز گردشگری در اصفهان متمایز گردد.

او شفاف نبودن قوانین را با مهم‌ترین مشکلات استارتاپ‌ها در حال حاضر دانست و افزود: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل استارتاپ‌ها شفاف نبودن قوانینی است که در زمینه دریافت مجوزها مالیات و بیمه وجود دارد. چابک‌تر شدن سازمان‌ها را می‌توان به‌عنوان راهکاری برای رفع این مشکل دانست. با چابک‌تر شدن سازمان‌ها قوانین کارآمد از طرف سازمان‌ها ارائه خواهد شد که برای رشد و ترقی استارتاپ‌ها تازه تاسیس و شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار