عربستان آرزوی تبدیل ایران به میدان جنگ را به گور خواهد برد

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به آرزوهای بی‌پایه و اساس مقامات عربستان تصریح کرد: آرزوی سعودی ها برای اقدام نظامی علیه کشورمان تحقق نخواهد یافت.

عربستان آرزوی تبدیل ایران به میدان جنگ را به گور خواهد برد

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به آرزوهای بی‌پایه و اساس مقامات عربستان تصریح کرد: آرزوی سعودی ها برای اقدام نظامی علیه کشورمان تحقق نخواهد یافت.

به گزارش خبر آنلاین، بهرام قاسمی در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات مقامات عربستان مبنی بر تبدیل کردن ایران به میدان جنگ گفت: خیلی‌ها می‌توانند آرزوهای بی‌پایه و اساس مطرح کنند؛ بعضی مدت‌های مدید است که چنین آرزوهایی دارند اما آن را با خود به گور خواهند برد و نمی‌توانند چنین مطالبی علیه ایران بگویند. وی اظهارات مقامات عربستان را سخنانی نابخردانه و غلط دانست و افزود: آنان با این روش‌ها و بیان این سخنان سعی می‌کنند برای خودشان با دلار امنیت بخرند درحالی‌که امنیت خریدنی، پایدار نیست و به سرانجام نخواهد رسید. قاسمی به مقامات عربستان سعودی توصیه کرد: به‌جای خرید امنیت از کشورهای فرا منطقه‌ای سعی کنند با اتکا و رجوع به مردم خود و یادگرفتن از همسایگان برای داشتن سازوکار دموکراتیک مبتنی بر رأی مردم، امنیت خود را جاودانه کنند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: بسیار بدیهی است که اگر به نیروهای مردمی اتکا نداشته باشند درنهایت با سلاح کاری از پیش نخواهند برد و بهتر است کشورهایی که بودجه‌هایی را صرف هزینه‌های نظامی می‌کنند که نهایتاً نمی‌تواند ضمانت اجرایی برای بقاء و دوامشان داشته باشد به مردمشان مراجعه کنند. سخنگوی وزارت امور خارجه بر ادامه برنامه دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران باقوت و شدت تمام تأکید کرد. بهرام قاسمی در پاسخ به اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا در عربستان و مطالبه او از رئیس‌جمهور کشورمان برای تعطیل کردن برنامه موشکی کشورمان تصریح کرد: این سخنان پوچ، بی‌دلیل، دروغ و فریبکارانه است. وی گفت: کشورهایی مروج تروریسم و افکار افراطی برای جهانیان مشخص هستند و با این سخنان نمی‌توان آنان را تطهیر و به شکل دیگری معرفی کرد؛ واقعیات همواره خود را نشان می‌دهند. قاسمی تأکید کرد: این اظهارات درباره برنامه موشکی کشورمان بیجا و غلط است؛ ما در چارچوب سیاست‌های ملی، برنامه‌های دفاعی خودمان را که برنامه‌ای بازدارنده و کمک‌کننده به ثبات و امنیت در منطقه و مبارزه با تروریسم است باقوت و شدت تمام ادامه خواهیم داد و اجازه نمی‌دهیم دیگران در این خصوص صحبت کنند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی بار دیگر افزود: ما حق صحبت در این خصوص را به دیگران نخواهیم داد زیرا در 4 دهه گذشته شاهد حوادث متعدد بودیم که گویاترین آن برای مردم ما جنگ 8 ساله تحمیلی است که در فشار شدید و تحریم جدی جهانیان مجبور بودیم برای حفظ میهن خود تلاش کنیم و دیگران هرگز حاضر نمی‌شدند که کوچک‌ترین سلاحی به ما بفروشند.


ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار