ورود آژانس های مسافرتی به گردشگری سلامت با مجوز T امکان‌پذیر است

معاون گردشگری میراث فرهنگی اصفهان گفت: هر آژانس مسافرتی برای ورود به کار گردشگری سلامت تنها لازم است کد ویزای T را از وزارت امور خارجه دریافت کند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی اصفهان گفت: هر آژانس مسافرتی برای ورود به کار گردشگری سلامت تنها لازم است کد ویزای T را از وزارت امور خارجه دریافت کند.

به گزارش مهر، محسن یارمحمدیان پیش از ظهر یک شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری نمایشگاه و کنفرانس گردشگری سلامت در اولین شهرک سلامت کشور در اصفهان اظهار داشت: فعالیت در زمینه گردشگری سلامت را در استان اصفهان و همچنین کشور بسیار دیر آغاز کردیم و بر این اساس باید فعالیت‌هایمان را در این زمینه به نوعی متمرکز کنیم که این دیرکرد جبران شود.

سهم ایران در گردشگری سلامت تنها نیم درصد از گردشگری این حوزه در دنیاست

وی افزود: سهم نیم درصدی ایران از گردشگری سلامت در بازه‌های زمانی مورد بررسی از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۶ تغییری نکرده است، ابراز داشت: البته این نیم درصد جزو آمار رسمی و درباره افرادی است که در بیمارستان تحت پوشش درمانی قرار گرفتند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به اینکه با توجه به شواهد سهم ما از گردشگری سلامت بیش از نیم درصد است اما همچنان با درصد قابل قبول فاصله داریم، ابراز داشت: در سال گذشته با فوت چند نفر در بیمارستان متوجه شدیم که این افراد تبعه غیرایرانی بوده و از کارت ملی ایرانی برای امر درمان استفاده کردند و این امر نشان از حضور واسطه‌های غیرمجازی دارد که گردشگران خارجی را برای امر درمان به بیمارستان‌های ایران می‌فرستند.

وی با اشاره به ضرورت قانونمند شدن این نوع درمان ابراز داشت: در ابتدا جذب واسطه‌ها از طریق آژانس های گردشگری را مدنظر قرار دادیم اما با توجه به مشکلاتی در این راه در نهایت به این راهکار رسیدیم که هر آژانس مسافرتی برای ورود به کار گردشگری سلامت کد ویزای T دریافت کند.

ابتکار ایجاد شهرک سلامت از اصفهان شکل گرفت

یارمحمدیان با بیان اینکه بسیاری از پیشنهادها در زمینه‌های گردشگری و یا حتی حوزه‌ای دیگر مانند شهرک سلامت از ابتدا با ابتکار اصفهان آغازو سپس به کشور پیشنهاد شده است، گفت: امروز وزارت خارجه آماده صدور ویزای ، T آژانس ها و بیمارستان‌های مجهز به هتلینگ نیز آماده همکاری هستند تا تا در حوزه گردشگری سلامت به شکل مدرن حرکت کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار