طرح تصفیه 90 میلیون متر مکعب پساب در اصفهان اجرا می شود

طرح تصفیه و انتقال پساب با ظرفیت سالانه 90 میلیون متر مکعب به منظور تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی در اصفهان اجرا می شود.

طرح تصفیه و انتقال پساب با ظرفیت سالانه 90 میلیون متر مکعب به منظور تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی در اصفهان اجرا می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان به ایرنا گفت : در این طرح قرار است پساب تصفیه خانه های شرق، جنوب و شمال اصفهان پس از تصفیه و جمع آوری به پشت سد آبشار منتقل و پس از آن در کانال های آبیاری شرق این خطه رها شود.
مسعود میر محمد صادقی حجم این آب را حدود 3 متر مکعب بر ثانیه برآورد کرد و گفت : این میزان در طول یک سال به 90 میلیون متر مکعب می رسد .
وی افزود : طرح یاد شده با هزینه ای حدود هفت هزار و 500 میلیارد ریال در مدت زمان یکسال اجرا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان بیان کرد: بر اساس طرحی دیگر نیز که باید تصویب شود، 30 میلیون متر مکعب آب از منبعی دیگر برای کشاورزان مناطق شرقی اصفهان اختصاص خواهد یافت.
وی اظهارداشت: درطرح های یاد شده در مجموع 120 میلیون متر مکعب آب برای کشاورزان مناطق شرقی اصفهان اختصاص پیدا می کند که می تواند به خوبی بخشی از نیاز کشاورزان و دامداران را تامین کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان خاطرنشان کرد: تصفیه پساب به همت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با کیفیت استاندارد انجام می شود تا آب تولیدی از حیث شاخص های مختلف مشکلی نداشته باشد.
وی افزود : نقش سازمان جهاد کشاورزی نیز در این طرح بسیار پررنگ است، زیرا روش ها و الگوی کشت و تولید با بهره وری بالا، از سوی این سازمان برای کشاورزان و دامداران تبیین می شود تا روش ها سنتی جای خود را به شیوه های پیشرفته و کارآمد بدهد و آب تخصیصی بتواند بدون هدررفت مورد استفاده قرار گیرد.
میرمحمد صادقی درباره نحوه توزیع این آب گفت: آب تصفیه شده به صورت نوبت بندی شده در مناطق شرقی اصفهان توزیع می شود و کارگروه ملی و استانی سازگاری با کم آبی نیز آن را تایید کرده است.
مناطق شرق اصفهان متشکل از شهرها و مناطقی از جمله زیار، جرقویه، ورزنه، اژیه، هرند، برآن و خوراسگان با حدود 300 هزار نفر جمعیت است .
اغلب ساکنان شرق اصفهان به کشاورزی اشتغال دارند، اما خشکسالی آنان را در معرض مشکلات شغلی و معیشتی قرار داده است.
کاهش بارش در سال زراعی جاری در حوضه آبریز فلات مرکزی ایران که زاینده رود بزرگترین رودخانه آن به شمار می رود، باعث شده تا میزان آب ورودی به سد زاینده رود نیز به حداقل خود برسد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار