500 میلیون مترمکعب گاز مصرفی در اصفهان ثبت کنتورها نمی شود

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: سالانه 500 میلیون مترمکعب گاز این استان در کنتورها ثبت نمی شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: سالانه 500 میلیون مترمکعب گاز این استان در کنتورها ثبت نمی شود.
به گزارش ایرنا، سید مصطفی علوی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره گاز تیران افزود: 500 میلیون مترمکعب گاز ثبت نشده مربوط به اختلاف میزان بهای گاز دریافتی و میزان مصرف مشترکان است که حساب نمی شود.
وی بیان کرد: همواره در شبکه گازرسانی و در مراحل تولید، انتقال و توزیع مقداری از گاز هدر می رود که برداشت غیر مجاز، نشت و مشکلات کنتور از جمله عوامل عدم ثبت در کنتور است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اصلاح کنتورها، شناسایی لوله های دارای نشتی و نظارت بر انتقال را برای کاهش این معضل مهم خواند و گفت: اسراف و گاز محاسبه نشده خسارت های زیادی را به شرکت گاز و منابع انرژی کشور وارد می کند.
وی با بیان اینکه نگهداری شبکه های انتقال گاز هزینه زیادی در بر دارد ، گفت: سالانه 2 هزار میلیارد ریال دراستان اصفهان برای نگهداری شبکه انتقال گاز مشترکان هزینه می شود که با نظارت بیشتر بر انتقال و مصرف گاز می توان این هزینه ها را کاهش داد.
علوی با اشاره به اینکه برای مدیریت مصرف گاز نیازمند ایده های خلاق و استفاده صحیح مشترکان هستیم ، افزود : استفاده بی رویه از انرژی برای کشور چالش ساز است و کاهش منابع گاز منجر به کاهش افت فشار گاز در مناطق مختلف کشور و بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی می شود.
وی یادآوری کرد: توسعه خدمت رسانی با بهره گیری از شرکت های خصوصی و کاهش تصدی گری دولتی و شرکت گاز در حوزه انتقال و خدمات رسانی از سیاست های این شرکت است.
در این آیین از محمدتقی تسلیمی رئیس سابق اداره گاز تیران و کرون قدردانی و محمدرضا بهزادیان به جای وی معرفی شد.
در استان اصفهان 70 درصد گاز طبیعی در بخش صنعت و نیروگاه، 20 درصد در بخش خانگی و مابقی در بخش‌های دیگر مصرف می‌ شود.
99.6 درصد جمعیت شهری و 95 درصد جمعیت روستایی استان اصفهان از گاز طبیعی برخوردار هستند.
شهرستان تیران وکرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار