هزینه در هیئت های مذهبی سرمایه‌گذاری برای کل جامعه است

شهردار زرین شهر گفت:هیئت‌های مذهبی از قدیمی‌ترین نهادهای مردمی و اجتماعی هستند که حول محور حب اهل‌بیت عصمت وطهارت و تعظیم شعائر فعالیت می کنند.

شهردار زرین شهر گفت:هیئت‌های مذهبی از قدیمی‌ترین نهادهای مردمی و اجتماعی هستند که حول محور حب اهل‌بیت عصمت وطهارت و تعظیم شعائر فعالیت می کنند.

میثم محمدی در بازدید از هیت های مذهبی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی از قدیمی‌ترین نهادهای مردمی و اجتماعی هستند که حول محور حب اهل‌بیت عصمت وطهارت و تعظیم شعائر فعالیت می کنند اظهار کرد: هیئتهای مذهبی برای این‌که حول ائمه(ع) باشند، باید پا جای سیرة عملی آنها بگذارند و بر همین اساس باید به دنبال احیای کارکردهای اجتماعی وفرهنگی این هیئت ها بود.

وی با بیان اینکه هیئت های مذهبی مدرسه معرفت افزایی به اهل بیت (ع) به ​​​​​​​​ شمار می آیند، افزود: مکتب عاشورا ارزشمندترین و مقدس‌ترین درس‌های انسانیت تاریخرا ترویج می‌کند که نشأت گرفته از آزادیخواهان عالم با وجودی سرشار از حق‌طلبیاست،برهمین اساس باید به تقویت روحیه حماسی و امام‌باوری در جامعه بیش از گذشته توجه کنیم .

شهردار زرین شهر تصریح کرد: باید از فرصت محرم و صفر برای حفظ و حراستاز ارزش‌های اسلامی و پایداری اسلام ناب محمدی بهره بگیریم و با توجه به کارکردهای مختلف هیئت های مذهبی، هیئت ها باید در کنار برنامه های مذهبی، فعالیت فرهنگی رادر دستور کار قرار دهند تا برنامه های مذهبی اثر بهتری داشته باشد .

وی ادامه داد: در حال حاضر در عرصه هیئت مذهبی فقط کارهای تبلیغی میشود اما این کافی نیست تربیت فرهنگی لازم است و نباید فراموشکرد یکی از کارکردهای بسیار مؤثر هیئت‌های مذهبی، الگوسازی، مبتنی بر دین‌باوریو رعایت هنجارها، ارزش‌ها و اخلاقیات است.

محمدی با بیان اینکه اهل بیت آمده اند تا مردم را به حیات طیبه هدایت نمایند لذا زمینه سازی این مهم ماموریت هیات های مذهبی است، اضافه کرد: افرادمختلف با حضور در دسته جات، تکایا و حسینیه‌ها و استماع احادیث و درس‌های اخلاقی وگوش دادن به آیات الهی و اشعار مداحان در مدح و ثنای اهل‌بیت به‌صورت علمی وکاربردی ، راه به فرهنگی می‌برند که مبنای آن رعایت معنویات، اخلاقیات، اصول ومبانی انسانی، خودشناسی و خداشناسی است و این کارکرد، انسان را برای رسیدن به یکهویت مذهبی و حیات دینی کمک می‌کند.

وی بابیان اینکه هزینه در هیئت های مذهبی سرمایه‌گذاری برای کل جامعه است، عنوان کرد: تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی رسالت خطیر شورای هیئت های مذهبی است و شورای هیئت های مذهبی با کارکارشناسی، هم افزایی و برنامه‌ریزی دقیق رسالت خود را با بصیرت ایفا می‌کند .

شهردارزرین شهر خاطرنشان کرد: هیئت های مذهبی با استفاده از ظرفیت بزرگی که در اختیار دارند درخصوص کاهش آسیب های اجتماعی ایفای نقش می کنند و با استفاده از این ظرفیت آماده میتوان شاهد کاهش آسیب های اجتماعی توسط آنها بود .

وی درپایان با بیان اینکه تمامی محلات زریت شهر آماده برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) است، گفت: انتظار می رود هیئت های مذهبی درجریان برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم و صفر به حفظ پاکیزگی شهر توجه داشته باشند ودر زمینه نظافت شهر، تکایا و حسینیه ها با کارکنان شهرداری همکاری کنند .

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار