رتبه نخست آران و بیدگل در جذب بی سوادان در اصفهان

مسئول نهضت سوادآموزی آران و بیدگل گفت: آران و بیدگل در جذب افراد بی سواد برای حضور در کلاس های نهضت سواد اموزی رتبه اول استان اصفهان را دارد.

مسئول نهضت سوادآموزی آران و بیدگل گفت: آران و بیدگل در جذب افراد بی سواد برای حضور در کلاس های نهضت سواد اموزی رتبه اول استان اصفهان را دارد.
طاهره غفورزاده در گفت و گو با مهر با اشاره به سهمیه امسال نهضت سواد آموزی آران و بیدگل برای آموزش ۱۲۷ نفر از کم سوادان و بی سوادان شهرستان اظهار داشت: با همکاری سایر ارگان های مربوطه این آمار به حدود ۱۴۰ نفر رسیده و موجب شده آران و بیدگل در جذب بی سواد رتبه اول استان اصفهان را به خود اختصاص دهد.
وی در ادامه از افزایش ۳۰۰ درصدی جذب افراد بی‌سواد در کلاس‌های سوادآموزی برای باسوادی در چهار سال اخیر خبر داد.
مسئول نهضت سوادآموزی آران و بیدگل اظهار داشت: در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ در مجموع تنها ۱۰۷ نفر جذب کلاس‌های سوادآموزی در دو دوره سوادآموزی عمومی و انتقال شده بودند که این آمار در سه سال اخیر افزایش ۳۰۰ درصدی داشته است.
وی تاکید کرد: از سال ۹۳ تاکنون حدود ۵۰۰ نفر از بی‌سوادان و کم‌سوادان شهرستان از طرق مختلف ترغیبی و تشویقی در دوره مختلف نهضت سوادآموزی شرکت کرده و گواهینامه پایان دوره دریافت کرده‌اند.
غفورزاده همچنین از افزایش ۱۷۴ درصدی تعداد آموزی دهندگان و ۳۱۳ درصدی تعداد قبولی های افراد شرکت کننده در آزمون های نهضت سواد آموزی در سال های اخیر خبر داد و تصریح کرد: این آمار در سال های ۹۰ تا ۹۲ به ترتیب ۲۷ و ۸۶ بوده است.
وی با اشاره به اینکه از سال گذشته برای نخستین بار طرح باسوادی اتباع در دستور کار نهضت سوادآموزی آران و بیدگل قرار گرفته است، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از اتباع تحت آموزش های نهضت قرار گرفته اند.
مسئول نهضت سوادآموزی آران و بیدگل با اشاره به این‌که یکی از شاخصه‌های مقایسه ملت‌ها سواد است، اظهار کرد: بسیاری از شاخصه های مقایسه‌ای از شاخص سطح سواد افراد آن جامعه نشات می‌گیرد و از این‌رو مهم است که هر کشوری تا چه حد به این بحث اهمیت دهد.
گفتنی است از سال ۱۳۷۸ (استقلال نهضت سوادآموزی آران و بیدگل از کاشان) بیش از هفت هزار و ۳۰۰ نفر از بی‌سوادان و کم‌سوادان در آران و بیدگل باسواد شده‌اند و هم‌اکنون درصد باسوادی در آران و بیدگل بیش از ۹۶ است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار