شناسایی زنان در معرض خطر سرطان سینه در اصفهان

رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان گفت: شناسایی زنان در معرض خطر سرطان سینه یکماه با استقرار اکیپ های سلامت در باغ های بانوان تحت پوشش شهرداری صورت می گیرد.

رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان گفت: شناسایی زنان در معرض خطر سرطان سینه یکماه با استقرار اکیپ های سلامت در باغ های بانوان تحت پوشش شهرداری صورت می گیرد.

فریناز تولائیان در گفت و گو با مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه ۹ مهرماه تا ۹ آبان ماه به عنوان سلامت بانوان نامگذاری شده است بنابراین طی توافق اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان با شهرک سلامت و همکاری یکی از کلینیک‌های مستقر در این شهرک اقدام به شناسایی زنان درمعرض خطر سرطان سینه در اصفهان می کنیم.

وی گفت: اکیپ های سلامت در روزهای دوشنبه و سه شنبه در باغ‌های بانوان که بیشترین مراجعه بانوان را دارد و تورهای تفریحی در آن برگزار می‌شود، مستقر می شوند و بانوان را با بیماری‌ سرطان سینه آشنا، تست‌های بِرست، چگونگی خود مراقبتی و معاینه های اولیه را آموزش می دهند.

رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان گفت: پکیج کاملی از درمان بیماری های مربوط سینه بانوان از جمله معاینه، تست برست و آگاه‌سازی بانوان نسبت به این بیماری ها وجود دارد و می‌توانند اقدامات ثانویه پس از درمان را با داشتن امکانات کامل انجام دهد.

وی بیان داشت: چنانچه در معاینه‌های اولیه، بانوان به وجود علایمی در سینه مشکوک شدند، کلینیک شهرک سلامت آماده انجام درمان برای بیماران خواهد بود.

تولائیان تاکید کرد: اطلاع رسانی‌های لازم در باغ های بانوان شهر انجام و تاریخ مراجعه نمایندگان کلینیک درمان بیماری‌های پستان مشخص شده است.

وی با اعلام اینکه همچنین ویژه برنامه هایی برای سلامت دندان کودکان داشتیم، گفت: ویژه برنامه دندان سالم با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ مهرماه برگزار شد.

تولائیان گفت: در این برنامه با حضور تیم دندانپزشکی، معاینات اولیه دندان کودکان به صورت رایگان انجام و با پوشاندن لباس پزشکی به کودکان سعی شد ترس کودکان از مراجعه به دندانپزشکی برطرف شود.

وی با بیان اینکه گروه هدف ویژه برنامه دندان سالم، کودکان شهر بودند، تصریح کرد: تاکنون برنامه پیش مراقبت دندان ویژه کودکان در شهر اصفهان برگزار نشده بود.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار