۳۰ روز کاری برای پرداخت بیمه چه زمانی به پایان می‌رسد؟

بازنشستگان از جمله کسانی هستند که در جوانی زحمت زیادی برای رشد و پیشرفت کشور کشیده‌اند، آن‌ها برای اینکه زندگی راحت و بدون دغدغه‌ای داشته باشند نیازمند بیمه‌هایی هستند که مخارج درمانی‌شان را تأمین کند، اما گاهی به مشکلاتی برمی‌خورند.

بازنشستگان از جمله کسانی هستند که در جوانی زحمت زیادی برای رشد و پیشرفت کشور کشیده‌اند، آن‌ها برای اینکه زندگی راحت و بدون دغدغه‌ای داشته باشند نیازمند بیمه‌هایی هستند که مخارج درمانی‌شان را تأمین کند، اما گاهی به مشکلاتی برمی‌خورند.
به گزارش تسنیم ، بهترین تعبیر از وضعیت بازنشستگان و لزوم رسیدگی به این قشر در کلام مقام معظم رهبری دیده می‌شود. در فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون تکریم بازنشستگان آمده است: «اگر خداى ناکرده نسبت به بازنشستگان بى‌اعتنایى، بى‌احترامى و بى‌توجهى شود و آن‌ها دچار مشکل شوند، این آیینه‌ فرداى کارکنان امروز خواهد بود.

بازنشستگان، نیروى فعاله‌ی کشور در اندکى پیش از این هستند که تلاش کرده‌اند، زحمت‌کشیده‌اند، بسیارى از آن‌ها شب و روز و عمر و جوانى خود را صرف کارکرده‌اند و باید کشور به این تلاش و به این زحمت‌کشى مستمر دوران عمر پاسخ گوید.

این را بدانید که وضع فعلى بازنشستگان، در واقع همیشه به‌صورت یک الگو در مقابل چشم کارکنان فعلى دولت قرار خواهد گرفت. هرچه وضع بازنشستگان در کشور بهتر باشد، کارکنان فعلى دولت با دلگرمى بیشترى کار خواهند کرد؛ چون مى‌دانند فردا که به آن وضع رسیدند، اوضاعشان خوب خواهد گذشت. »

بازنشستگان از جمله کسانی هستند که در جوانی زحمت زیادی برای رشد و پیشرفت کشور کشیده‌اند، آن‌ها برای اینکه زندگی راحت و بدون دغدغه‌ای داشته باشند نیازمند بیمه‌هایی هستند که مخارج درمانی‌شان را تأمین کند، اما در برخی موارد با این موضوع به مشکلاتی برمی‌خورند. ما نیز با چند بازنشسته همراه شدیم و پای حرف آن‌ها نشستیم تا از دغدغه‌ها و مشکلاتی که به‌صورت روزمره با آن دست‌به‌گریبان هستند مطلع شویم.

پای درد دل یک بازنشسته درباره بیمه تکمیلی

باکمی خوش‌وبش با یکی از پیرمرد هایی‌که‌ روی نیمکتی زیر‌ درخت چنار نشسته بود و در سایه ایجاد شده به روزمرگی‌اش فکر می‌کرد‌ صحبت را شروع کردیم، او از نوه‌ها و نتیجه‌هایش گفت، از قسط‌هایی که ماهیانه باید به پردازد. از حقوقی که با تأخیر به او داده می‌شود‌ و بیمه‌هایی که فقط نام بیمه بودن را با خود یدک می‌کشند.

وی اظهار داشت: مبالغی که صرف دارو و دکتر شده بااینکه بیشتر از چهار ماه از مدتش می‌گذرد هنوز بیمه پرداخت نکرده است و نکته‌ جالب‌تر اینجاست که در حواله‌ای که از بیمه دریافت می‌کنیم نوشته‌شده است این مبلغ ظرف مدت 30 روز کاری به شما پرداخت می‌شود! این سی روز کاری کی به پایان می‌رسد؟

پیگیری سر نخ مشکلات در یکی از دفاتر بیمه تکمیلی

برای بررسی موضوع به یکی از دفاتر بیمه تکمیلی در سطح شهر مراجعه کردیم، در ابتدای ورود ما در دفتر بیمه با شلوغی عجیبی مواجه شدیم، اکثر بیمه‌شدگان برای پیگیری مطالبات خود آمده بودند و همگی براین نظر بودند که این 30 روز کاری چه موقع به پایان خواهد رسید؟!

یکی از حاضران جمع با چهره برافروخته گفت: منت بیمه بودن را روی ما بازنشستگان گذاشته‌اند ولی مطالبات ما را به‌قدری دیر پرداخت می‌کنند که مبلغ دریافتی دیگر ارزشی نخواهد داشت.

فرد دیگری با لحنی آرام گفت: حقوقی که با تأخیر دریافت می‌کنیم با معیاری که مسئولان در نظر دارند فرسنگ‌ها از خط فقر فاصله دارد این اتفاقات سیاه نمایی نیست حقیقتی است که در جامعه رخ می‌دهد.

آرامش با چاشنی درددل مادرانه

در لابه‌لای جمعیت پیرزنی را دیدیم که با چهره‌ای گشاده و لبی خندان درحالی‌که به جمعیت حاضر می‌نگریست روی یکی از صندلی‌ها نشسته بود و با چرخاندن دانه‌های تسبیح ذکری را بر لب جاری می‌کرد، به‌طرف او رفتیم و از او خواستیم درباره روند پیگیری مطالبات بیمه‌اش توضیح دهد.

پیرزن در جواب گفت: کار دیگری از دستم برنمی‌آید، روزگار جوانی را در حالی با خانواده سپری کردم که سرشار از شور و نشاط بودم تا روزی که همسرم با حادثه‌ای که منجر به فوتش شد از بین ما رفت.

وی ادامه داد: از آن روز به بعد برای فرزندانم هم پدر بودم هم مادر، با اندک حقوق بیمه و بافتن لباس از پس مخارج برمی‌آمدم، آن روزها اُرگانی نبود تا مخارج درمانی را به ما باز پس دهد، الآن هم که چنین اُرگانی ایجاد شده با نبودش زیاد تفاوتی ندارد فقط یک امیدی ایجاد شده و مطالبات با تأخیر چهار یا پنج ماهه پرداخت می‌شود.

مسئولان باید پایبند به تعهداتشان باشند

این شهروند اصفهانی بیان کرد: گفتن ندارد ولی هر شخص یا اداره‌ای که مسئولیتی را به عهده دارد باید آن را به نحو احسن انجام دهد، باید افراد جامعه را مانند فرزندان خود ببیند، من امروز به دفتر بیمه آمدم فقط برای اینکه حضورم مشخص باشد و مسئولان بدانند که ما هم زندگی می‌کنیم و نیازمند دیده شدن هستیم.

تعهداتی که بیمه‌های تکمیلی موظف به انجامشان هستند

شهروند دیگری اظهار داشت: اگر به‌قرار دادهای بیمه‌ها دقت کنیم مشاهده می‌کنیم هر بیمه تکمیلی با توجه به قراردادی که با سازمان بازنشستگی کشوری امضا می‌کند، شرایطی را قبول و مسلماً امتیازاتی را به دست می‌آورد.

وی افزود: پرداخت درصدی از هزینه‌های جراحی، اورژانس، بستری، ویزیت پزشک، داروهای دولتی و... از جمله تعهدات بیمه‌های تکمیلی نسبت به بیمه‌شدگان است و بیمه‌های تکمیلی در زمان مقرر شده باید جهت پرداخت مطالبات اقدام کنند.

خواسته‌های بیمه شوندگان از مسئولان

این شهروند اصفهانی اظهار داشت: بیمه‌ها باید زمان دقیقی را جهت پرداخت هزینه‌های معین کنند تا متقاضیان روی زمان گفته‌شده توسط بیمه حساب کنند و با بدقولی از طرف بیمه مربوطه مواجه نشوند.

به گزارش تسنیم، یک‌بار دیگر پای حرف‌های مردم نشستیم تا مشکلاتشان را بیان و انتظارات خود را بازگو کنند و صدایشان به گوش دولت و مسئولان برسد. اگر همکاری‌های لازم بین مسئولان مربوطه انجام گیرد، دیگر بازنشسته‌ای محتاج دارو، هزینه جراحی و پزشک نمی‌شود، امید است این عزیزان شاهد به پایان رسیدن این 30 روزهای کاری در سراسر کشورمان باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار