حفظ کرامت مردم و رعایت حقوق انسانی خط قرمز شهرداری است

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: این مجموعه آموزش تمام کارکنان در رده‌های مختلف از جمله نیروهای برخورد با تخلفات ساختمانی، سد معبر، مشاغل مزاحم و ... را در دستور کار خود قرار داده است، زیرا کرامت مردم و رعایت حقوق انسانی آنها را خط قرمز خود می‌داند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: این مجموعه آموزش تمام کارکنان در رده‌های مختلف از جمله نیروهای برخورد با تخلفات ساختمانی، سد معبر، مشاغل مزاحم و ... را در دستور کار خود قرار داده است، زیرا کرامت مردم و رعایت حقوق انسانی آنها را خط قرمز خود می‌داند.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با یمنا اظهارکرد: آموزش کارکنان رفع تخلفات شهری اولویت شاخص است و می‌تواند در نحوه برخورد با مردم و رفع تخلفات صورت گرفته مؤثر باشد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در دو بخش عمومی و تخصصی افزود: دوره‌های عمومی شامل اخلاق اداری و نحوه تعاملات اجتماعی است که این دوره‌ها هر شش ماه یک بار تکرار شده و دوره‌های تخصصی نیز برای گروه‌های فنی برگزار و این دوره‌ها هر سه ماه یک بار برگزار می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به تخلف سد معبر صنوف تصریح کرد: تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ضمن اینکه استفاده از معابر عمومی برای کسب را ممنوع اعلام کرده، شهرداری را نیز موظف به رفع سد معبر کرده است.

وی رویکرد مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان را پیشگیری، فرهنگسازی و افزایش سطح آگاهی مردم و در ادامه تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف دانست و ادامه داد: اگر فرهنگ احترام به حقوق شهروندان و ایجاد معابر بدون سد در شهر حاکم شود، بدون تردید اصفهان شهری پاک از تخلف سد معبر خواهد شد.

محمدحسینی با بیان اینکه در سال‌جاری با همکاری اتحادیه‌های صنفی، گشت‌زنی‌های مشترکی همراه با بازرسان اتحادیه‌ها، بازرسان اماکن و نیروهای آموزش دیده شهرداری، پلیس راهور و انتظامی انجام شده است، گفت: در این بازرسی‌ها، تذکرات لازم به واحدهای صنفی متخلف اعلام و چنان‌چه توجه نشد، برخوردهای قانونی را انجام خواهیم داد؛ با فرایند تعریف شده نسبت به رفع تخلفات شهری صنوف به ویژه سدمعبر اقدام و با مستندسازی روند تخلفات را بررسی می‌کنیم.

ارسال نظر