استفاده از رس در کوره های آجرپزی ذرات معلق را افزایش می دهد

معاون فنی حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: استفاده از رس در کوره های آجرپزی ذرات معلق را افزایش می دهد.

معاون فنی حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: استفاده از رس در کوره های آجرپزی ذرات معلق را افزایش می دهد.
مهدی ریاحی در گفت و گو بار مهر با اشاره به اینکه روش های جدیدی برای کاهش آلایندگی کوره های آجرپزی وجود دارد، اظهار داشت: در استان اصفهان هم تعداد زیادی کوره آجرپزی فعالیت دارد که البته برخی از آنها نیاز به تغییر فرآیند تولید برای کاهش آلاینده ها دارد.
وی ادامه داد: درصد انرژی به کار رفته برای تولید آجر به روش سنتی نیز فراوان است که می توان با استفاده از راه های جدید، صرفه جویی انرژی را به ۴۰ درصد رساند.
معاون فنی محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه در روش جدید هوا به ورودی های کوره ها بازمی گردد و همین مسئله میزان مصرف انرژی را کاهش می دهد، تصریح کرد: فعالیت سنتی کوره های آجرپزی ذرات معلق در هوا را پراکند می کند که در استان اصفهان نیز با استفاده از رس کشاورزی برای تولید آجر این ذرات معلق می شود.
وی ادامه داد: در روش های سنتی تولید آجر افت حرارتی زیاد سبب بروز آلایندگی در هوا می شود که در اصفهان نیز این مورد وجود دارد که می توان با جایگزین کردن شیل حرارتی از میزان آلایندگی این کوره ها کاست و سرفه جویی در انرژی را افزایش داد.
ریاحی تصریح کرد: در همین راستا یک کوره آجرپزی در استان اصفهان اقدام به استفاده از روش نوین برای تولید آجر کرده است و کوره قدیمی خود را تخریب کرد

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار