نگرانی‌ها بابت پوشک بچه و محصولات سلولزی برطرف شد

رییس انجمن صنایع سلولزی ایران گفت: در حال حاضر در فرایند تولید و تامین محصولات سلولزی اعم از پوشک بچه، پوشک بزرگسال، دستمال کاغذی و نوار بهداشتی هیچگونه مشکلی وجود ندارد و نگرانی‌ها در این رابطه برطرف شده است.

رییس انجمن صنایع سلولزی ایران گفت: در حال حاضر در فرایند تولید و تامین محصولات سلولزی اعم از پوشک بچه، پوشک بزرگسال، دستمال کاغذی و نوار بهداشتی هیچگونه مشکلی وجود ندارد و نگرانی‌ها در این رابطه برطرف شده است.

به گزارش ایمنا، عباس فصیح خوشگرد با بیان اینکه در حال حاضر هیچگونه مشکلی در چرخه تولید و توزیع محصولات سلولزی وجود ندارد، اظهار کرد: کاهش قیمت ارز در سامانه نیما می‌تواند قیمت این محصولات را نیز با کاهش مواجه کند.

وی درباره آخرین وضعیت تولید و توزیع محصولات سلولزی پس از کمبود و گرانی پیش آمده اخیر، گفت: حدود دو ماه پیش تامین مواد اولیه محصولات سلولزی و تخصیص ارز آن با مشکل مواجه شد اما پس از ورود مستقیم وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حل مسئله و ترخیص مواد اولیه، حدود ۲۰ روزی است که مشکلات کاملا برطرف شده و در حال حاضر صنایع سلولزی به صورت سه شیفت در حال تولید هستند و مواد اولیه و محصول نهایی نیز به وفور یافت می‌شود.

رییس انجمن صنایع سلولزی ایران با بیان اینکه چرخه تولید و توزیع محصولات سلولزی در حال حاضر با نظم خاصی همراه است و هیچگونه مشکلی جهت تامین نیاز مصرف‌کنندگان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: هرچند مجددا دو هفته قبل التهاباتی در بازار ارز به وجود آمد اما با مداخله مسئولان و کنترل این التهابات، شاهد کاهش نرخ ارز بودیم و امیدواریم این مساله کماکان ادامه داشته باشد تا شاهد کاهش قیمت محصولات سلولزی باشیم.

به گفته فصیح خوشگرد با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی، تمامی مواد اولیه خریداری شده جهت تولید تیشو وارداتی بوده و در بخش پوشک بچه نیز ۸۰ درصد مواد اولیه آن وارداتی است.

وی همچنین درباره افزایش قیمت محصولات سلولزی از ابتدای سال جاری که شامل افزایش سالانه قیمت‌ها و افزایش ناشی از رشد قیمت ارز بود، اظهار کرد: افزایش قیمت سالانه محصولات سلولزی در سال جاری رقمی معادل ۱۰ درصد بود اما علاوه بر این با توجه به افزایش نرخ ارز شاهد افزایش ۲ تا ۲.۵ برابری قیمت محصولات سلولزی به دلیل گران شدن مواد اولیه هستیم.

رییس انجمن صنایع سلولزی ایران تصریح کرد: با توجه به تمهیداتی که دولت در نظر گرفته، ارز مورد نیاز مربوط به تامین مواد اولیه محصولات سلولزی از طریق سامانه نیما و براساس نرخ ارز در این سامانه خریداری می‌شود و در صورتی‌که این نرخ کاهش یابد قیمت محصولات سلولزی نیز به دلیل وابستگی قیمت مواد اولیه این محصولات به نرخ ارز، کاهش خواهد یافت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار