کرایه سرویس مدارس ۱۲ درصد افزایش یافت

نرخ کرایه سرویس مدارس با رأی اعضای شورا ۱۲ درصد افزایش یافته و به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی بیش از ۵۰ درصد اتوبوس شهری عمر بالای ۱۰ سال دارند.

نرخ کرایه سرویس مدارس با رأی اعضای شورا ۱۲ درصد افزایش یافته و به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی بیش از ۵۰ درصد اتوبوس شهری عمر بالای ۱۰ سال دارند.
به گزارش صاحب نیوز؛ افزایش 12 درصدی نرخ کرایه ماهیانه سرویس مدارس در جلسه امروز شورای اسلامی شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.
فتح الله معین، رییس شورای اسلامی اصفهان گفت: نرخ ها باید به صورت مقضی به سمع و نظر والدین برسد، سازمان تاکسیرانی به صورت مرتب و همه جانبه نسبت به نظارت سرویس های مدرسه رسیدگی کند و رانندگان متخلف شناسایی شود تا در سال آینده سرویس مدرسه به آنها تعلق نگیرد.
علیرضا نصر اصفهانی، نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در همین رابطه گفت: طبق گزارش تاکسیرانی، کمیته ای هم برای نظارت بر عملکرد آنها تشکیل خواهند شد تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری شود.
هادی منوچهری، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعداد پیکان های مورد استفاده برای سرویس مدرسه بسیار محدود است، گفت: با توجه به اینکه رانندگان باید در سرویس مدرسه مشغول شوند پایه دو داشته باشند.
وی ادامه داد: به همین دلیل فعالیت ما را در سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان با محدودیت روبرو کرده اما از سوی دیگر میزان شکایات خانواده ها نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ممکن است تخلف بروز پیدا کند اما تعداد بازرس های خود را از 20 نفر به 120 نفر افزایش داده ایم البته بستن کمربند ایمنی در صندلی جلو مربوط به پلیس راهور است که باید آن را رعایت کند.
در نهایت این لایحه با ده رأی موافق و یک رأی مخالف و یک رأی ممتنع به تصویب رسید.
در ادامه جلسه مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی با حضور شهردار اصفهان و بارزسان این شرکت در پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر برگزار شد.
قدرت افتخاری، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اظهار کرد: 20خط اتوبوسرانی افزایش یافته و کاهش مصرف 800 هزارلیتری گازوئیل را در دوره 6 ماهه داشتیم و 100 اتوبوس شهری نیز از رده خارج شدند و پایانه ها نیز باید مورد اصلاح قرار بگیرند تا به صورت شبانه روزی، اتوبوس های شهری فعال شوند.
وی ادامه داد: بیش از 50 درصد اتوبوس شهری عمر بالای 10 سال دارند و بنابر این گذاشته شده که اگر بیش از ده دقیقه در محل توقف کردند، خاموش شوند.
بیش از 200 دستگاه از اتوبوسرانی برای معلولان بروز رسانی شده است و تمامی اتوبوس هایی که از سال 94 در این ناوگان بوده اند ظرفیت استفاده برای این قشر از جامعه را دارند و به زودی یک دستگاه اتوبوس برای جانبازان و دو دستگاه اتوبوس برای مابقی معلولین فعال خواهد شد.
قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان هم گفت: طی دو سال آینده 300 اتوبوس شهری به ناوگان اتوبوسرانی اضافه خواهد شد اما شورای هر باید بداند که با بلیط 700 تومانی نمی توان هزینه های این شرکت کرد از سوی دیگر با جایی در حال مذاکره هستیم تا اتوبوس های برقی را وارد ناوگان اتوبوسرانی شوند.
وی ادامه داد: خط های اتوبوسی که با مترو تلاقی دارند باید به گونه ای بازطراحی شوند که مردم بیشتر از مترو استفاده کرد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار