مدرسه اختصاصی اتباع خارجی در اصفهان افتتاح شد

مدرسه اختصاصی اتباع خارجی در منطقه 4 شهری اصفهان با حضور اعضای کمیساری سازمان ملل در امور پناهندگان افتتاح شد.

مدرسه اختصاصی اتباع خارجی در منطقه 4 شهری اصفهان با حضور اعضای کمیساری سازمان ملل در امور پناهندگان افتتاح شد.

به گزارش فارس، آئین افتتاحیه دبستان شهید بدیهی ناحیه چهار آموزش و پرورش صبح امروز با حضور مدیر کل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان، مدیران ناحیه چهار آموزش و پرورش، اعضای کمیساری سازمان ملل در امور پناهندگان و نمایندگان استانداری استان اصفهان انجام شد.

ایرنیا کورنیاک جانشین نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در این آئین، ضمن ابراز خرسندی از این کار اظهار کرد: اصفهان پایتخت فرهنگی و هنری ایران است و در معماری، موسیقی، ادبیات و صنایع دستی بی‌نظیر است و مهمان‌نوازی مردم اصفهان نه تنها مردم را از سراسر کشور ایران بلکه از نقاط مختلف دنیا به این شهر جذب می‌کند.

وی افزود: وقتی که به فرهنگ غنی این استان و شهر نگاه می‌کنیم، شاهد پذیرش فرهنگ‌های مختلف در این شهر بوده و هستیم و افتتاح این مدرسه هم مصداقی بر مهمان‌نوازی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران است که باعث شده سومین جمعیت پناهندگان، شانه به شانه مردم در این استان به تحصیل و زندگی بپردازند.

جانشین نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان تصریح کرد: این پذیرش اجتماعی از طرف مردم اصفهان باعث شده تا دانش‌آموزان پناهنده در کنار دانش‌آموزان ایرانی با حق یکسان درس بخوانند و مسلما افراد مفیدی برای خدمت به همین جامعه شوند.

وی عنوان کرد: سیاست کمیساریای سازمان ملل برای مشارکت در ساخت مدارس این است که ظرفیت آموزش و پرورش را برای خدمت رسانی به دانش‌آموزان تبعه و بومی افزایش دهد.

کورنیاک با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق مساوی کودکان از تحصیل بدون در نظر گرفتن ملیت و نژاد گفت: این فرمان نشان از میزبانی و همنوازی دولت‌مردان این کشور دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیساریای سازمان ملل حمایت خود را همچنان از آموزش و پرورش ادامه خواهد داد و همچنین با کشورهایی که حمایت مالی در این زمینه انجام می دهند نیز مذاکرات خود را ادامه می‌دهد تا همه کودکان در شرایط تحصیل یکسان رشد و تربیت یابند.

تحصیل 52 هزار نفر دانش‌آموز اتباع خارجی در اصفهان

در این مراسم همچنین مهدی میربد مدیر کل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به اینکه در اصفهان دارای حدودا 52 هزار نفر دانش‌آموز اتباع هستیم، گفت: رقمی در حدود یازده هزار نفر از این دانش‌آموزان اتباع در ناحیه چهار آموزش و پرورش قرار دارند که به جهت جاذبه‌های موجود در مرکز استان سکونت در این ناحیه را ارجح دانسته‌اند.

وی افزود: این دانش‌آموزان همانند دانش‌آموزان ایرانی از حق تحصیل برخوردارند و این تراکم باعث می‌شود که ما با اهتمام ویژه‌ای خدمات خود را به این دانش‌آموزان ارائه دهیم.

مدیر کل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان تصریح کرد: در راستای همین هدف این مدرسه با دوازده کلاس درس آماده شد و همچنان نیز این تلاش‌ها برای احداث و ساخت و ساز مدارس بیشتر ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون سرانه دانش‌آموزی ما 6.3 متر مربع است و با توجه به شرایطی که در حال حاضر داریم نیازمند افزایش این سرانه به اندازه یک متر مربع هستمی بنابراین باید تلاش‌هایمان را افزایش دهیم.

مدیر کل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به اینکه ما در کنار بحث آموزش و پرورش، موضوع ورزش را هم باید در نظر داشته باشیم مطرح کرد: فضای فیزیکی که در مدارس تعریف می‌شود باید به صورتی باشد که بچه‌ها را به تحرک وادارد و باید به این نکته توجه داشته باشیم که ساخت مدرسه قوی در هر منطقه فرهنگ آن منطقه را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و به دنبال آن، سخت‌افزار قوی، نرم‌افزار مطلوب برای ارائه آموزش را هم در پی خواهد داشت.

وی اذعان کرد: اگر در بحث ساخت مدارس صرفه‌جویی انرژی را رعایت کنیم این فرهنگ سازی از طریق دانش‌آموزان به خانواده‌ها نیز منتقل می شود.

میربد در پایان سخنان خود عنوان کرد: وظیفه ما در سه محور خلاصه می‌شود؛ ایمنی و بهداشت، مدیریت سبز و جانمایی مدارس و امیدوار هستیم که همه کودکان از حق تحصیل یکسان و بهترین امکانات برای آموزش برخوردار شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار