خطوط تولید اکریلیک فعال نشود دچار روزمرگی می شویم

رییس هیئت مدیره شرکت پلی اکریل ایران با بیان اینکه اگر خطوط تولید اکریلیک فعال نشود پلی اکریل نه تنها دچار روزمرگی می شود بلکه به عقب بر می گردد، گفت: از روزی که شروع کردیم به استفاده ۸۰ درصدی از ظرفیت تولید امیدوار بودیم و با این میزان تولید می توانیم یک سوم نیار بازار را تامین کنیم.

رییس هیئت مدیره شرکت پلی اکریل ایران با بیان اینکه اگر خطوط تولید اکریلیک فعال نشود پلی اکریل نه تنها دچار روزمرگی می شود بلکه به عقب بر می گردد، گفت: از روزی که شروع کردیم به استفاده ۸۰ درصدی از ظرفیت تولید امیدوار بودیم و با این میزان تولید می توانیم یک سوم نیار بازار را تامین کنیم.

به گزارش ایمنا، محمدجواد پورسعیدی در نشستی خبری با بیان اینکه به آینده امیدواریم، اظهار کرد: بخشی از تعهدات دولت محقق شده اگر این تعهدات به طور کامل محقق و بخشودگی جرائم انجام شود مبلغ کلانی از دیون و مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مسیر حل مشکلات هستیم و همه کارکنان و کارگران به سرکار خود بازگشته و مشغول فعالیتند، تصریح کرد: پرداخت حقوق کارکنان و کارگران در دو ماه گذشته یک توفیق بوده است، اینکه بدهکار نباشیم به عنوان یک دستاورد بزرگ در زمان حاضر تلقی می شود.

پورسعیدی گفت: باید بدهی ها را اولویت بندی کنیم اما نگاه ما این است که به زودی با هر دو سه ماه پرداخت حقوق کارکنان و کارگران یکی از معوقات آنها را پرداخت کنیم که در صورت تحقق برداشتن یک قدم بزرگ در پرداخت معوقات محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: ۶۵۰ میلیارد تومان زیان انباشته شرکت از قبل بوده و در آخرین گزارش مالی که بدست آمده در این دو ماه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به زیان انباشته پلی اکریل اضافه می شود.

رییس هیئت مدیره شرکت پلی اکریل ایران نیاز به حدود یکهزار و ۱۵۰ میلیون تومان افزایش سرمایه داریم و برای خروج از شمولیت ۱۴۱ شرط افزایش سرمایه در انتظار گزارش کانون کارشناسان و مجوز سازمان بورس اوراق بهادار هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه شرکت های گروه (شرکت الیاف، شرکتی در ماهشهر، شرکت فنی مهندسی، شرکت سرمایه پذیر دی ام پی و غیره) هیچوقت در محاسبات پلی اکریل اعمال نشده بودند، افزود: خوش بین هستیم که افزایش سرمایه محقق شود اما هر نوع اظهارنظر قطعی منوط به نتیجه کارشناسی کانون کارشناسان و اخذ مجوز از بورس است.

پورسعیدی گفت: در دو ماه گذشته کارخانه دی ام پی با ۶۵ درصد ظرفیت خود، ۳۸ درصد از ظرفیت مجموعه کارخانه پلی اکریل برای تولید پلی استر ( تولید روزانه ۱۲۸ تا ۱۳۰ تُن پلی استر) و نخ فعال بوده اما تولید اکریل به دلیل تامین نشدن مواد اولیه همچنان غیر فعال است.

رییس هیئت مدیره شرکت پلی اکریل ایران اعلام کرد: حجم تولیدات و شرایط بازار در دو ماه گذشته به صورتی بوده که بتوانیم حقوق و دستمزد کارگران وکارکنان را پرداخت کنیم برای تامین معوقات نیز برنامه ریزی لازم انجام شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه کارخانه پلی اکریل در اختیار شرکت پلی اکریل ایران نیست و گردش مالی نیز با وجود کارخانه بوده است نمی توانیم درآمدزایی چندانی داشته باشیم و فعلا بر حداقل کردن هزینه‌ها تمرکز داریم.

پورسعیدی با تاکید بر اینکه اگر جرائم مشمول بخشودگی شود بسیاری از دیون و مشکلات این مجموعه حل خواهد شد، افزود: حدود ۸ میلیارد تومان بخشودگی گرفته ایم و اختلاف مالیات را با آنچه که در اجراییات بوده به صفر رسانده ایم.

وی اضافه کرد: ۳.۸ میلیارد تومان بابت بدهی به دارایی در مهرماه امسال پرداخت شد، برای بدهی به تامین اجتماعی نیز هفت میلیارد تومان تهاتر کردیم، ۱۶ میلیارد تومان هم مشمول تحقیقات شد، از اصل بدهی مالیاتی ۶۸۰ میلیون تومانش پرداخت شده و در حال مذاکره با بانک ملی اصفهان برای ملکی که از سال ۹۵ در رهن این بانک بود، هستیم.

رییس هیئت مدیره شرکت پلی اکریل ایران گفت: مسئولان دنبال این موضوع هستند که کارخانه را برگردانند، یک کارگروه تشکیل شده و کارگزارانی در نظر گرفته شده تا به محض شروع به فعالیت با کارخانه، ثبت سفارش ها انجام شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار