کارگاه هنر درمانی در شاهین شهر برگزار می شود

به همت آکادمی ناسای شاهین شهر یک دوره کارگاه هنردرمانی در این شهر برگزار می شود.

به همت آکادمی ناسای شاهین شهر یک دوره کارگاه هنردرمانی در این شهر برگزار می شود.

هنردرمانی به معنای کاربرد هنر در درمان افراد است، به طور کلی در بستری حرفه ای به افرادی که دچار بیماری های مختلف هستند آسیب های روانی سخت دیده اند و با چالش های سنگین روبرو شده اند و همچنین افرادی که بدنبال توسعه فردی هستند و یا حتی افرادی که دچار تنش های روزانه هستند کمک و همراهی می کند.

امروزه تمامی افراد، اطرافیانمان و حتی خود ما با مشکلات ریز و درشتی روبرو هستیم، بسیاری از این مشکلات تاثیرهایی از مشکلات دوران کودکی و نوجوانی ما دارند که ما آنها را فراموش کرده ایم و در برخی شرایط همین تاثیرهای منفی امور زندگی را در دست میگیرند، همه ما بدنبال رهایی از مشکلات و راهی برای کاهش تنش ها و استرس ها می باشیم.

در این رابطه با فوزیه میریان هنردرمانگر این کارگاه هنردرمانی به گفت و گو نشستم. فوزیه هنرهای تجسمی را در انجمن نقاشان اصفهان و هنردرمانی را در شهر فرانکفورت آلمان به طور تخصصی آموخته است.

او در رابطه با کارگاه فوق گفت: در این کارگاه ما با بیان خویشتن از طریق زبان هنر آشنا می شویم به عبارتی دیگر هنردرمانی در روش های حل مسئله در مواجهه با مسائل روزمره کاربرد فراوان دارد و این امر از طریق انجام فعالیت های خلاق با استفاده از حواس پنج گانه صورت می پذیرد.

میریان اضافه کرد: انسان ها از راه های مختلف به بیان خویشتن می پردازند، بکارگیری ابزار هنری طی روند هنردرمانی به افراد کمک می کند که موانع درونی خود را کشف و بیان کنند، با آنها روبرو شوند، خود به راه حل برسند و بهبود پیدا کنند، یعنی افراد از طریق هنر درمانی با خویشتن آشتی می کنند، احساساتشان را کشف می کنند، وسواس ها و عادت هایشان را ترک می کنند و عزت نفس خود را بهبود می بخشند.

وی در خصوص تاثیر هنر گفت: احتمالا شما هم آرامشی که از نقاشی کشیدن و یا گوش دادن به موسیقی بوجود می آید را درک و تجربه کرده اید، همه اینها به خاطر ویژگی های درمانی و آرامش بخش هنر است، اثر گذاری نقاشی کشیدن، نواختن موسیقی، آواز خواندن و رنگ آمیزی در هر سنی انجام و موجب آرامش می شوند.

میریان ادامه داد: تفاوت عمده هنردرمانی با سایر روش های درمانی در این است که به ما امکان ابراز احساسات و برقراری ارتباط با محیط اطرافمان را به روشی به جز استفاده از کلمات و جمله ها میسر می کند، کلمات و عبارات محدود هستند و نمی توانند حق مطلب را در ارتباطات به طور تمام و کمال ادا کنند اما هنر بسیار گسترده است.

وی با بیان اینکه هنر درمانی تلفیقی است از روش های روان درمانی و درکی روانشناسانه از ابعاد فرآیند خلاقیت بویژه بکار گرفتن و شناخت ویژگی های موثر در مصالح و ابزارهای مختلف گفت: هنر درمانی به افراد اجازه می دهد که خود را ابراز کنند و طی این فرآیند احساسات و عواطف خود را بیشتر بشناسند، رنگ، ماژیک، مداد، گچ و هر آنچه که با آن می توان طرح کشید، ابزار لازم برای این کار است و نیازی به هنرمند بودن و با استعداد بودن در این زمینه نیست.

میریان در پایان گفت: این کارگاه روز چهارشنبه 2 آبان ماه برگزار می شود و علاقمند به حضور در این کارگاه می توانند با شماره 45255600 جهت ثبت نام تماس بگیرند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار