نمایشگاه کتاب، جامعه را به حرکت وا می‌دارد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان، گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب در ابتدا ارتقا سطح فرهنگی جامعه است، افزایش مطالعه در جامعه، آشتی جوانان و مردم با کتاب نیز از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه کتاب است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان، گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب در ابتدا ارتقا سطح فرهنگی جامعه است، افزایش مطالعه در جامعه، آشتی جوانان و مردم با کتاب نیز از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه کتاب است.
به گزارش ایسنا ، علی یارمحمدیان امروز(چهارشنبه) در نشست خبری، اظهار کرد: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تلاش می‌کند در همه زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مؤثر باشد، امسال با توجه به تلاطم ارزی و شرایط اقتصادی تا امروز ۲۶ نمایشگاه برگزار کردیم. همان‌طور که قبلاً گفتیم این شرکت دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد.
وی افزود: نمایشگاه می‌تواند جامعه را حرکت دهد و در همه زمینه‌ها، امسال نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود تا در زمینه فرهنگ هم پیشرو باشیم، کارکرد نمایشگاه ایجاد شور و شعف است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان، گفت: نمایشگاه‌ها محل تلاقی تولید کننده و مصرف کننده است، نمایشگاه محلی است برای در معرض قرار گرفتن و ایجاد تضارب آرا، نمایشگاه مرکز خلاقیت است، وقتی می‌گویند خلاقیت خوشه‌ای است یعنی تمام افراد یک صنف یکجا مثل نمایشگاه جمع و نوآوری داشته باشند.
یارمحمدیان تصریح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب در ابتدا ارتقا سطح فرهنگی جامعه است، افزایش مطالعه در جامعه، آشتی جوانان و مردم با کتاب نیز از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه کتاب است.
وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب یک رویداد فرهنگی است که می‌تواند بخش خاکستری جامعه را جذب کند. نمایشگاه کتاب موجب تحریک جامعه به مطالعه بیشتر می‌شود و برپایی چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند موج فرهنگی در کشور ایجاد کند. و در نمایشگاه است که فروشنده شانس بیشتری برای فروش دارد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان، اظهار کرد: 9 میلیون نفر از نمایشگاه‌های سراسر کشور بازدید کردند، متأسفانه چند سال اصفهان از برپایی نمایشگاه کتاب محروم بوده است، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ردیف بودجه‌ای برای برگزاری نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شده است، اما در این سال‌ها که نمایشگاه در اصفهان برگزار نشد از این بودجه نیز محروم شدیم.
یارمحمدیان گفت: در اصفهان برگزاری یک رویداد سخت و موانع بسیار زیاد است، به همت دوستان در اداره ارشاد امسال نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود و برای نخستین بار است که بخش خصوصی این نمایشگاه را دایر می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار