بودجه‌ای که دیروز گم شد و امروز خبری از آن نیست

رئیس شورای اسلامی شهر گلشهر گفت: بودجه 180 میلیون تومانی که در اداره ورزش و جوانان در فرایندهای اداری گم شد تا احداث زمین چمن مصنوعی در شهر گلشهر به فراموشی سپرده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر گلشهر گفت: بودجه 180 میلیون تومانی که در اداره ورزش و جوانان در فرایندهای اداری گم شد تا احداث زمین چمن مصنوعی در شهر گلشهر به فراموشی سپرده شود.

به گزارش فارس ، احمد فیاضی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات ورزشی شهر گلشهر اظهار کرد: در شهر گلشهر هزار و 200 ورزشکار در رده‌های سنی مختلف در رشته‌های فوتبال، والیبال، کاراته، ژیمناستیک و بدن‌سازی فعالیت دارند.

وی با اشاره به این‌که استعداد و علاقمندی جوانان در رشته مختلف ورزشی تا مرحله قهرمانی پیشرفت داشته است، تصریح کرد: به دلیل بعد مسافت 20 کیلومتری شهر گلشهر تا مرکز شهرستان امکان حضور در ورزشگاه‌ و یا مسابقاتی که در زمین چمن برگزار می‌شود برای جوانان میسر نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر گلشهر گفت: شهر گلشهر با 10 هزار نفر جمعیت فاقد فضای ورزشی و سالن تمرین و چمن ورزشی است و تنها سالن ورزشی این شهر فاقد امکانات ورزشی است.

وی تأکید کرد: یکی از مطالبات ورزشکاران احداث زمین چمن مصنوعی است که با پیگیری‌هایی صورت گرفته سال گذشته 180 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان جهت احداث چمن مصنوعی تخصیص داده شد اما هیچ گونه اقدامی از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان برای جذب بودجه صورت نگرفت.

فیاضی در ادامه افزود: برای جذب بودجه مکاتبات متعددی صورت گرفته است، بودجه‌ای که برای احداث زمین چمن مصنوعی شهر گلشهر تخصیص داده شده چرا در اختیار شورای شهر قرار نگرفته است؟

وی با بیان این که احداث سالن چند منظوره ورزشی در شهر گلشهر از مطالبات ورزشکاران است، گفت: از مسؤولان ورزش استان و شهرستان تقاضا داریم به رونق و توسعه ورزش شهر گلشهر اهمیت بدهند.

در ادامه داود فصاحت مسؤول شورای ورزش گلشهر با اشاره به مشکلات ورزشی اظهار کرد: شورای ورزش شهر گلشهر در سال 83 تشکیل شده است و تاکنون برای بروز و ظهور استعداد جوانان در رشته‌های مختلف تلاش فراوان صورت گرفته است.

وی افزود: تمام امکانات ورزشی را خودمان تهیه کردیم و از سوی ورزش و جوانان هیچ گونه توجهی به امر توسعه ورزش این شهر صورت نگرفته است، حتی کمک مالی و یا یک توپ! هزینه‌ شهریه سالن و هزینه‌های جاری را مربیان متقبل می‌شوند.

مسؤول شورای ورزش گلشهر تصریح کرد: با وجود این که جوانان گلشهری صاحب مقامات کشوری هستند اما به عنوان ورزشکار محسوب نمی‌شوند؟ حضور مسؤولان ورزش در بین جوانان ورزشکار موجب روحیه و ترغیب آنان به امر ورزش می‌شود.

علی نیکبخت شهردار گلشهر نیز در بخش دیگری از این جلسه اظهار کرد: شهرداری به دلیل کمبود بودجه برخی انتظارات ورزشکاران را نمی‌تواند برآورده کند، از سوی مسؤولان ورزش استان هیچ گونه توجهی برای توسعه ورزش شهر گلشهر صورت نگرفته است.

وی افزود: با وجود این که یک هشتم جمعیت شهرستان در گلشهر ساکن هستند اما این شهر از سالن ورزشی، تجهیزات و امکانات ورزشی و حتی سرانه ورزشی محروم است.

شهردار گلشهر گفت: انتظار داریم یک کار شاخص از سوی ورزش استان و شهرستان برای شهر گلشهر صورت گیرد، برای احداث زمین چمن مصنوعی 180 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد اما به رغم پیگیری‌ها این بودجه در اختیار ما قرار داده نشده است.

در ادامه محمدرضا شمس رئیس اداره ورزش و جوانان گلپایگان نیز با اشاره به برخی مشکلات اظهار کرد: در زمینه چمن مصنوعی در شهر گلشهر با توجه به اعتباری که سال گذشته تخصیص داده شده از سوی مدیرکل پیگیری برای احداث زمین چمن مصنوعی در شهر گلشهر شده است که با پیمانکار برای زمین چمن مصنوعی قرار داد بسته شده است.

وی افزود: در سال جاری هیچ گونه اعتبار ورزش شهرستان اختصاص داده نشده است، حتی سهمیه‌ای برای لوازم و تجهیزات ورزشی در اختیار داده نشده است و تنها از سوی نماینده شهرستان در مجلس پک‌های ورزشی شامل تجهیزات و لوازم ورزشی به ورزش و جوان شهرستان اهدا شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان گلپایگان با بیان این‌که سالن‌های تمرین باید براساس استاندار سقف آن کوتاه باشد، گفت: اگر ابعاد زمین در یک نقشه برای احداث سالن ورزشی از سوی شهرداری و شورای شهر گلشهر تهیه و در اختیار اداره ورزش قرار بگیرد این اقدام سریعتر صورت می‌گیرد.

امید یاوری مسؤول هیأت والیبال نیز در پایان این نشست اظهار کرد: برای نخستین بار در تاریخ ورزش شهرستان 90 نفر از بانوان گلشهری در رده‌های مختلف سنی و در رده پایه مشغول شدند.

وی با بیان این‌که برای تشویق و ترغیب ورزشکاران سانس رایگان در اختیار ورزشکاران در رشته‌های مختلف قرار دادیم، گفت: در سه سال گذشته لیگ شهرستان قهرمان استان شد اما از سوی مسؤولان ورزشی شهرستان هیچ قدردانی و یا پیام تبریکی صورت نگرفت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار