اولویت‌های انتخاب استاندار از نگاه نمایندگان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس از لازمه‌هایی که استاندار جدید باید داشته باشد گفت و نسبت به استخدام رانتی در اصفهان نیز واکنش نشان داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس از لازمه‌هایی که استاندار جدید باید داشته باشد گفت و نسبت به استخدام رانتی در اصفهان نیز واکنش نشان داد.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با فارس با اشاره به« قانون منع به کارگیری بازنشستگان» اظهار داشت: در خصوص تعداد افرادی که در استان اصفهان مشمول این قانون می‌شوند آمار دقیقی نیست اما استاندار و بعضی معاونان را شامل می‌شود و طبیعتا باید با دقت وزارت کشور و دولت، افراد جایگزین به عنوان گزینه‌های پیشنهادی معرفی شوند.

وی افزود: در امر جایگزینی این افراد مجمع نمایندگان تاثیری ندارد و بیشتر جنبه مشورتی دارد، نمی‌شود که گزینه‌های مورد نظر را تصویب کرد، البته گاهی ضرورت پیدا می‌کند آن هم در شرایطی است که افرادی معرفی می‌شوند که به هیچ وجه صلاحیت لازم را ندارند و مجمع نمایندگان می‌تواند به عنوان یک ابزار نظارتی قانونی ورود کند اما در واقع دولت تصمیم می‌گیرد و استاندار را انتخاب می‌کند.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: فردی باید معرفی شود که تجربه کار اجرایی کافی را داشته باشد، نه به این معنا که حتما سن بالایی داشته باشد بلکه باید تخصص لازم را داشته و از مسائل جاری استان مطلع باشد و اولویت‌های استان مثل آب، اشتغال، سرمایه‌گذاری، عقب افتادگی‌ها و شرایط واقعی را بداند و برای آن‌ها برنامه داشته باشد.

وی تأکید کرد: به همین دلیل اولویت انتخاب از بین افراد و گزینه‌های بومی است و اگر ضرورت بر این است که فرد استاندار غیربومی باشد باز هم اولویت با افرادی است که نسبت به استان شناخت کافی و برنامه جدی برای رسیدگی به آن‌ها داشته باشد.

فولادگر در ادامه تصریح کرد: استاندار اصفهان باید یک نیروی ارزشی و ولایتمدار باشد، بر جناح خاصی تاکیدی نداریم چون معلوم نیست دولت از چه جناحی گزینه‌هایش را انتخاب کند ولی از هر جناحی انتخاب می‌شود باید فردی انقلابی، ولایتمدار و آرمان‌طلب، معتقد و مومن به مبانی انقلاب باشد، اولویت‌ها و نیاز اسلام را هم بداند و با مدیریت جهادی بتواند مشکلات استان را برطرف کند.

وی همچنین در خصوص برخی اخبار مبنی بر این که بعضی از ظرفیت استخدامی کشور در استان استفاده کردند و لیستی ارائه داده‌اند، گفت: برای این کارهای اجرایی که در اختیار دولت است توصیه می‌کنیم اگر ظرفیت استخدامی دولتی شکل می‌گیرد بر اساس شایسته سالاری و ظرفیت‌های عادلانه باشد، سلایق سیاسی غلبه پیدا نکند و افراد بدون سابقه نباشد تا از این موقعیت‌ها هم درست استفاده شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار