خواهرخواندگی موجب آشنایی دنیا با خلاقیت و هوش ایرانیان می‌شود

شهردار اصفهان گفت: خواهرخواندگی و ارتباط مداوم با خواهرخوانده‌ها موجب افزایش ارتقا فرهنگی در میان دو شهر خواهرخوانده خواهد شد و مردم دنیا مثل فرایبورگ با هوش و خلاقیت ایرانی‌ها آشنا خواهند شد.

شهردار اصفهان گفت: خواهرخواندگی و ارتباط مداوم با خواهرخوانده‌ها موجب افزایش ارتقا فرهنگی در میان دو شهر خواهرخوانده خواهد شد و مردم دنیا مثل فرایبورگ با هوش و خلاقیت ایرانی‌ها آشنا خواهند شد. به گزارش ایسنا، قدرت الله نوروزی آیین اختتامیه "ورک شاپ" دانشجویان فرهنگ و هنر1 و دانشگاه فرایبورگ آلمان که در شهر فرایبورگ برگزار شد، اظهار کرد: خواهرخواندگی بین شهرها می‌تواند دستاوردهای بسیاری میان شهرها ایجاد کند. بانوان آلمانی اردیبهشت امسال به اصفهان سفر کردند و امروز شاهد هستید هنرمندان اصفهانی و دانشجویان دانشگاه فرهنگ و هنر با ذوق و علاقه به فرایبورگ سفر کرده اند.
وی افزود: در اصفهان می‌پرسند خواهرخواندگی و این سفرها چه فایده‌ای برای شهر دارد، این اتفاقات نشان می‌دهد که خواهرخواندگی و در ارتباط بودن موجب ارتقا فرهنگی دو شهر خواهد شد. یکی از حسن‌های این اتفاق این است که مردم فرایبورگ متوجه شدند ایرانی‌ها و اصفهانی‌ها چه هنرهایی دارند و هنرمندانی هستند با هوش و خلاق که می‌توانند موجب ارتقا هنر شوند.

شهردار اصفهان ادامه داد: این ارتباط اصفهان و فرایبورگ گسترده تر هم خواهد شد چراکه باید همه هنرمندان به این شهر بیایند و شاهد برگزاری نمایشگاه‌هایی در فرایبورگ و اصفهان باشیم. برگزاری کارگاه‌های مشترک میان دانشجویان و هنرمندان این دو شهر موجب ارتقا هر دو طرف خواهد شد.
نوروزی تصریح کرد: آلمانی‌ها در همه زمان‌ها همراه مردم ایران بوده‌اند باید از آنها تشکر کنم و از آلمان به مردم اصفهان پیام می‌دهم که انشاالله ارتباط میان اصفهان و فرایبورگ بیش از پیش شود و مردم این دو شهر با یکدیگر آشنا شوند.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار