بخش خصوصی از تحریم‌ها عبور می‌کند

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: آثار تحریم‌هایی که احتمال داشت در 13 آبان وضع شود، چند ماه زودتر در اقتصاد کشور نمود پیدا کرد و اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: آثار تحریم‌هایی که احتمال داشت در 13 آبان وضع شود، چند ماه زودتر در اقتصاد کشور نمود پیدا کرد و اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد.

رسول جهانگیری امروز در گفت‌وگو با فارس در رابطه با تحریم‌های نفتی آبان ماه اظهار کرد: به دلیل سوءمدیریتی که چندی پیش در سطح کلان کشور دیده شد و همچنین واکنش مردم به این موضوع، عملاً آثار تحریم‌هایی که احتمال داشت در آبان ماه وضع شود، چند ماه زودتر در اقتصاد کشور نمود پیدا کرد.

وی در همین راستا اضافه کرد: در حال حاضر شرایط به‌گونه‌ای نیست که شاهد تحریم‌های جدیدی باشیم و اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان اذعان داشت: معمولاً تحریم‌هایی که انجام می‌شود بیشتر سیستم بانکی و دولت را تحت تأثیر قرار می‌دهد که در این مورد بخش خصوصی می‌تواند به‌ عنوان ناجی امر ظاهر شود.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی با توجه به اینکه هدف مستقیم تحریم‌ها نیست، توانایی عبور از تحریم‌ها را دارد و در صورتی که دولت نقش فعلی خود را به نقش نظارتی در سطح کلان تغییر دهد و از بخش خصوصی حمایت کند، می‌توان به‌ راحتی تحریم‌ها را پشت سر گذاشت.

جهانگیری افزود: بخش خصوصی چه در بخش اصناف و چه در بخش بازرگانی توانایی ایفای نقش دولت و دستگاه‌های تحریم شده را در صورت حمایت، خواهد داشت.

وی تأکید کرد: کشور ما درگذشته توسط کل دنیا تحریم شده بود و تمام کشورها آمریکا را در زمینه تحریم ایران همراهی می‌کردند اما در حال حاضر نکته حائز اهمیت این است که آمریکا به‌ تنهایی در زمینه تحریم ایران وارد شده است.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان بیان داشت: اقتصاد کشور ایران با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل بخش خصوصی، توانایی حفظ و نگهداری خود را در مقابل تحریم‌ها دارد و اگر دولت نقش نظارتی خود را پررنگ‌تر کند و در کنار آن حضور بخش خصوصی را پررنگ‌تر سازد، اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد.

وی بار دیگر تأکید کرد: روز آغاز تحریم در 13 آبان در واقع یک نماد است و ضربه‌های اصلی چندی پیش به دلیل وضع سیاست‌های نادرست نمود پیدا کرد.

جهانگیری تصریح کرد: مهم‌ترین اقدامی که دولت باید در شرایط فعلی انجام دهد فراهم کردن زیرساخت‌ها برای نقش‌آفرینی بخش خصوصی و تسهیل و تسریع در برخی امور اساسی نظیر ترخیص کالاها از گمرک است.

وی خاطرنشان کرد: مردم از بابت تأمین مایحتاج خود هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند و به این امر واقف باشند که تأمین مایحتاج مردم خط قرمز نظام است.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان در پایان اظهار کرد: حتی اگر از امروز تا یک سال آینده هیچ کالایی وارد نشود، ذخایر به‌ اندازه کافی وجود دارد و هیچ کمبودی در کالاهای اساسی رخ نخواهد داد؛ همچنین در حال حاضر نیز اولویت‌بندی در زمینه ورود کالا و توزیع بسته‌های حمایتی خانوار صورت گرفته که اصناف نیز در راستای توزیع آن کمک شایانی می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار