راه‌اندازی کمیته واحد زیباسازی شهر اصفهان در دستور کار است

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راه اندازی کمیته واحد برای زیباسازی شهر اصفهان بین شهرداری و دیگر سازمان های دولتی و غیر دولتی در دستور کار قرار گرفته است.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راه اندازی کمیته واحد برای زیباسازی شهر اصفهان بین شهرداری و دیگر سازمان های دولتی و غیر دولتی در دستور کار قرار گرفته است.

شیرین طغیانی در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص برگزاری جلسه "سیاست‌های سازمان زیباسازی به منظور فضاسازی شهری در نوروز ۹۸" اظهار کرد: کمتر از پنج ماه تا ایام نوروز سال ۹۸ باقی مانده و هر ساله به مناسبت این ایام برنامه‌های خاصی تحت عنوان زیباسازی در شهر اصفهان و همه شهرهای کشور انجام می شود تا سال جدید با شادابی و طراوت آغاز شود.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته برنامه‌های موفقی در خصوص زیبا سازی شهر اصفهان اجرا شده است و شهروندان نیز در خصوص این برنامه ها نظراتی داشته اند، افزود: برخی مردم معتقد هستند برخی کارهایی که انجام شده است در شان اصفهان نیست، برخی معتقدند برنامه‌ها تکراری است و شهرداری در روزهای پایانی سال شروع به اجرای برنامه‌ها می کند.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سال گذشته برنامه مدونی برای زیبا سازی شهر اصفهان وجود نداشته است، ادامه داد: این در حالی است که اصفهان مقصد گردشگری بسیاری از مردم ایران و جهان است. گردشگران داخلی بر گردشگران خارجی از نظر تعداد غالب هستند و انتظارات مردم از شهرداری بالا است.

وی با بیان اینکه راه اندازی کمیته ای واحد برای زیباسازی شهر اصفهان متشکل از نمایندگانی از سازمان های دولتی و غیر دولتی در دستور کار است، افزود: به عبارتی به دنبال ایجاد کمیته ناظر فعالیت‌ بر پارک‌ها و فضای سبز، برنامه‌ فرهنگیان، میراث فرهنگی اصفهان و سازمان سرمایه‌گذاری هستیم تا ورود پیدا کند و کارها با برنامه‌ریزی دقیق‌تر اجرا شود.

طغیانی با بیان اینکه در گذشته فرماندهی مستقر وجود نداشته است و هر سازمان دولتی برای زیباسازی شهر، کار خود را انجام می‌داد، افزود: انسجام در این زمینه لازم است ضمن اینکه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیز موضوعی فراموش شده است که باید با در نظر گرفتن بسته های تشویقی این امر را محقق سازیم.

وی با بیان اینکه اگر فرصت مشارکت برای عموم مردم فراهم شود بی شک آنها نیز در زیباسازی شهر در ایام نوروز نقش بسزایی خواهند داشت، اضافه کرد: شهرداری ظرفیت کوچکی از مدیریت شهری است که در ایام نوروز در زیباسازی شهر نقش دارد؛ رنگ آمیزی و نقاشی تنها مفهوم زیبا سازی نیست بلکه اگر تعامل و مشارکت دو میلیون نفری مردم اصفهان را داشته باشیم، اصفهان دوباره زنده خواهد شد.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید ظرفیت‌های تاریخی شهر اصفهان را بدون هیچ آسیبی به آن‌ها در معرض دید عموم قرار دهیم و بستر را برای تعاملات مردم فراهم کنیم، افزود: باید فضا را برای مهمانان و گردشگران فراهم کنیم و محدود به باغ فدک و ناژوان نباشد. باید فضایی را فراهم کرد تا جمعیت گردشگران در سطح شهر گسترش پیدا کند و جلوه شهر زیباتر شود.

طغیانی با بیان اینکه افزایش گردشگر نقش موثری در مسائل اقتصادی و درآمدی شهری خواهد داشت، ادامه داد: نباید از ایام نوروز غافل شد و می‌طلبد که اصفهان مانند همه شهرهای بزرگ دنیا برای این ایام برنامه ویژه داشته باشد تا گردشگران بسیاری را جذب کند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از نظرات متخصصان دیگر شهرهای کشور نیز می‌تواند در این زمینه تاثیر بسزایی داشته باشد، گفت: استفاده هر چه بیشتر تجربیات باعث جذب گردشگر از کشورهای دیگر در اصفهان خواهد شد. اگر در زیبا سازی شهر اصفهان تنها به استفاده از توانایی متخصصان شهر اصفهان اکتفا کنیم دچار تکرار در کارها خواهیم شد.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: نیروهای جوان و دانشجویان علاقمند به دیده شدن حاضر هستند ایده های خود را به صورت رایگان اجرایی و عملیاتی کنند باید شرایط را مساعد کرد تا از این پتانسیل‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه جلسات مربوط به زیباسازی اصفهان هر دو هفته یکبار برگزار خواهد شد، ادامه داد: محور موضوع جلسات زیباسازی و استفاده از ظرفیت‌های شهرداری است، این برنامه‌ها به نفع مدیریت شهری اصفهان خواهد بود و برای جلب همراهی مردم گاهی آن‌ها باید یک دوره زمانی از این زیبایی ها بهرمند شوند و اگر برنامه عملیاتی شود سال آینده فضای اصفهان بسیار متفاوت تر خواهد بود.

طغیانی با بیان اینکه امسال باید از حداکثر ظرفیت ها و تعامل نهادها بهرمند شویم، اضافه کرد: ایجاد جذابیت در بافت‌های تاریخی به منظور شناخت بیشتر گردشگران از این فضاها از جمله برنامه های در دستور کار است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار